חדשות בריאות

ההוראה המפתיעה של ראש הישיבה: זה מה שתעשו בבית בזמן הבידוד

הרב יואל ראטה, ראש ישיבת "תפארת התורה", בשיעור מיוחד לתלמידיו: "דעו לכם אבות יקרים, שאין כל פחיתות כבוד להתיישב על הרצפה ולשחק עם הילדים בלגו ובפליימוביל. הפכו את ה'שעות בלתי נגמרות' ל'שעות איכות', תרדו לרמה של הילדים שלכם, ותבנו את הקשר החיוני כל-כך בין הילד להורה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו, החיים בדור המודרני, ובעיקר האבות - פחות רגילים להיות חלק מהמהומה הביתית היום-יומית, ופתאום כל אחד נשאר בבית, מוקף בילדיו ולא מוצא לעצמו מקום.

הרב יואל ראטה, ראש ישיבת 'תפארת התורה' בארה"ב, אמר את המילים הבאות לתלמידיו: "דעו לכם אבות יקרים, שאין כל פחיתות כבוד להתיישב על הרצפה ולשחק עם הילדים בלגו ובפליימוביל. לא רק בשעת מגיפה ולחץ. אבל במיוחד בימים טרופים כאלה, כשהילדים וההורים נמצאים ביחד בבית, יש לנצל את השעות ולהפוך אותן מ'שעות בלתי נגמרות' ל'שעות איכות'. תשחקו עם הילדים, תרדו לרמה שלהם, תבנו את הקשר החיוני כל-כך בין הילד להוריו".

הרב חיים פלאג'י בהוראה חיונית כיצד להתנהג בזמן מגיפה. הרב, שנפטר לפני כ-150 שנה, היה רב, מקובל ופוסק. הוא התגורר באיזמיר, היה מגדולי חכמי ספרד בתקופת האחרונים, וחיבר 80 ספרים במגוון תחומי התורה.

כך הורה הרב פלאג'י בספרו "רפואה וחיים": "כל זמן המגיפה - תרחק מאד בתכלית מכל מיני כעס ודאגה ועצבון, ואדרבה – תהיה שמח תמיד בכל מיני שמחה".

בהמשך הדברים מסביר הרב פלאג'י שדווקא בזמנים לחוצים כמו בעת מגיפה, צריכים להישמר מלכעוס על הילדים ולנהוג מתוך שמחת הלב. שכן הכעס והרוגז – מזמנים את המזיקים, חלילה. בעוד השמחה וטוב הלב – דוחים את כל הפגעים מהבית.

כעת, באמצע השבוע השני לסגר שנכפה עלינו בבית, אנו מבינים יותר מכל עד כמה קשה ליישם את הדברים. אנו מלופפים בבית עם הילדים, כולם יחדיו כמו בתיבת נח, הילדים משועממים וחסרי תעסוקה, לא ניתן להפיג את השיעמום בהרגלים האהובים שלנו מפעם – קניות, יציאות, טיולים, ארוחות בחוץ... כולנו בבית שעות ארוכות, כשהמתח הקורוני ברקע.

הרב יצחק פנגר מסביר בדרכו המקסימה את דבריו של הרב חיים פלאג'י:

אך זה עיקר תפקידינו עכשיו: להתאמץ להשרות אווירה רגועה ונעימה בבית, לא להתרגז, לא לכעוס, אלא להכיל את הנפשות הקטנות, ואף את הנערים הגדולים, לדאוג ולהתאמץ שהבית יהיה חממה של שמחה – חממה המוגנת מכניסתם של נגיפים ומזיקים כאלה ואחרים.

תגיות:הורים וילדיםתעסוקההרב יואל ראטהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה