חדשות בריאות

במה להתחזק בימים טרופים אלה? האדמו"ר מבעלזא במכתב לחסידיו

"ואבקש מאוד מכל אחד ואחד, להתחזק מאוד בלימוד התורה והתפילה, וכן להרבות במעשי צדקה וחסד": הוראת האדמו"ר מבלעזא לחסידיו, במכתב מחזק לרגל המצב

  • כ"ז אדר התש"פ
(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

"אחי ורעי היקרים, אנשי שלומנו החביבים, כל או"א בשמו הטוב יבורך. הנני נדרש לאשר נשאלתי, כאשר נמצאים אנו כעת בתקופה של חוסר וודאות, לנוכח המחלה המדבקת ההולכת ומתפשטת בכל רחבי תבל, השי"ת ישמרנו ויצלנו מכל מגע ומחלה ושלא ישמע עוד ח"ו שום שוד ושבר כלל בבתי כל ישראל, ורבים חפצים לדעת מה ה"א שואל מאתנו לעת הזאת, על כן הננו בזה בשורות אחדות מפי ספרים וסופרים כדלהלן".

בהמשך מאריך אדמו"ר בעניין גודל מידת השמחה, על פי הספרים הקדושים: "אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה", וכן "על ידי זה אפשר להינצל מכל צרה וצוקה נגע ומחלה ולהמתיק את כל הדינין".

"וביותר צריך להזהיר בימים הללו כשהילדים מצויים בבית, שחובה מוטלת על כל ההורים להתאזר ביותר במידת הסבלנות ובמידת השמחה, וכמו שכתב בספר הקדמון 'אורך ימים' להגה"ק רבי שמואל בנבנשתי זי"ע והביאו בספרו בעל 'שבט מוסר': "ודע, באמת בכל מקום שיש שם רוגז וכעס, שם המזיקין מוכנים להזיק, השי"ת יצילנו מכל רע, ובפרט בזמן המגפה שאז מצוין הרבה מזיקין, והמכה הבאה בכעס (דהיינו מי שמכה את ילדיו בכעס) מכת המגפה מתדבקת עם המכה ההיא, ועיני ראו זה ולא זר'."

בהמשך כותב: "והעצה להיות בשמחה היא על ידי התבוננות בגדלות הבורא ית"ש שהוא "עשה ועושה ויעשה לכל המעשים", ושהיראה החיצונית לא באה כי אם לעורר את היראה פנימית מלפניו ית"ש, ולזכור באמת ובידיעת המוח והלב ש"אין עוד מלבדו", ולהתחזק באמונת איתן בצור כל העולמים ובמידת הביטחון בו ית"ש, ולזכור תמיד כי כל דבר בעולם הזה נעשה בהשגחה פרטית ממש, "והוא נסי ומנוס לי מנת כוסי ביום אקרא. ה' לי ולא אירא", וכאש יתנהג האדם כך, שוב אין שום מקום לדאגה ולחרדה כלל".

"ואבקש מאוד מכל אחד ואחד, להתחזק מאוד בלימוד התורה ובתפילה, וכן להרבות במעשי צדקה וחסד, ובפרט לקיים מצוות 'והחזקת בו' לאלו אשר מטה ידם בימים הללו ואין ידם משגת בעד צרכי מחייתם ולצרכי החג, לתמוך בהם ביד רחבה וברוח נדיבה, ולומר בכל יום ובכל תפילה "למנצח בנגינות" לפני "אלקי נצור" כמ"ש בכף החיים בשם האריז"ל זי"ע".

בסיום המכתב כותב האדמו"ר: "ובעמדנו על מפתנו של חודש ניסן הבעל"ט, שבו צירוף ההוי"ה יוצא מן הפסוק "ישמחו השמים ותגל הארץ" והוא חודש של רחמים פשוטים, "החודש אשר ישועות בו מקיפות", הנני בזה לברך אתכם, שתזכו כולכם לבריאות הגוף והנפש וחיזוק הכוחות לאורך ימים ושנים טובות, ולרפואה שלמה לכל החולים במהרה בתושח"י, ולפרנסות בריווח ובניקל בלי שום מחסור ח"ו, ולגדל את יוצ"ח בנחת לתורה ויראת שמים ולחופה ולמעש"ט, ולחוג את חג המצות בכשרות ובדיצות, מתוך הרחבת הדעת ושלוות הנפש, בשמחה וטוב לבב מרוב כל אנס"ו".

 

תגיות:חיזוקהאדמו"ר מבעלזא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה