חדשות בארץ

נתניהו שוקל להכריז על סגר מוחלט – באוצר מתנגדים בחריפות

באוצר הבהירו כי סגירת המשק למשך שבוע עשויה להביא לפגיעה חמורה במשק, ובמקם זאת הוצע כי רק תנועת האוכלוסייה המובגרת תיאסר. לפי הפרסומים, חלק מהמומחים בדיון בלשכת ראש הממשלה הביעו את התנגדותם להגבלות הדרמטיות שהטיל המשרד על תנועת האזרחים, אך הסכים כי יש לפעול לצמצום התקהלויות ככל האפשר

העיר העתיקה בירושלים, היום (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)העיר העתיקה בירושלים, היום (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקיימת בשעה זו (שני) ישיבה סוערת, שבה נידונה האפשרות על הכרזת סגר מוחלט, במסגרתו תוחרג פעילותם של עסקים חיוניים ותותר יציאה מהבתים רק לשם רכישת מזון ותרופות. אולם, בעוד שנציגי משרד הבריאות בדיון דרשו מעבר למתכונת חירום זו למשך שבוע, חלק משרי הממשלה, לרבות נציגי משרד האוצר, הבהירו כי צעד כזה יוביל לפגיעה אנושה בכלכלה. לפי דיווח בחדשות 12, צעד נוסף שנשקל הוא הכנסת כל האוכלוסייה הוותיקה – נשים מגיל 65 וגברים מגיל 70 ומעלה, להסגר.

דיון משרדי האוצר והבריאות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דיון משרדי האוצר והבריאות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המדיניות הרשמית של משרד הבריאות, כפי שהיא משתקפת מהודעות לעיתונות ובראיונות שמעניקים בכיריו לתקשורת, היא שרק הסגר מוחלט על האזרחים יהיה אפקטיבי ליישור עקומת ההתפשטות, שנכון לשעה זו מטפסת דרמטית. עם זאת, מומחים רבים מתוך המערכת ומחוצה לה, בהם בתחום האפידמיולוגיה, סבורים כי משרד הבריאות שוגה בתפיסתו זו. לפי דיווח אתמול ב'הארץ', מקורות במשרד הסבירו כי הסיבה לכך שהמשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, מודר ממוקד קבלת החלטות, נובעת מכך ש"יש לו השגות באשר למדיניות המחמירה שיוצאת מלשכת נתניהו, והוא סבור שיש לבחון כיוונים ופתרונות נוספים לבלימת המגפה". על פי הידוע, נתניהו לא נסמך בהחלטותיו על מומחים בתחום המגיפות – כמו גרוטו וד"ר בועז לב - לשעבר מנכ"ל המשרד וכיום ראש הצוות לטיפול במגפות. במקם זאת, ההחלטות בנושא המאבק בהתפשטות נגיף קורונה מתקבלות מעל ראשם של שני אנשי המקצוע הרלוונטיים ביותר – על ידי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שנעדר כל הכשרה רפואית, וכן על ידי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, שהינה מומחית למחלות סרטן וקרינה.

להתייעצות היום הזמין נתניהו שורת מומחים, בהם פיזיקאים מהאוניברסיטה העברית, על מנת שיציגו בפניו אנליטיקה סטטיסטית בכל הקשור להדבקה והתפשטות. בנוסף, בדיון משתתפים פרופ' גרוטו ופרופ' ורן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר וחטיבת החדשנות בשירותי בריאות כללית. חלק מהמומחים בדיון הביעו את התנגדותם להגבלות הדרמטיות שהטיל המשרד על תנועת האזרחים, אך הסכים כי יש לפעול לצמצום התקהלויות ככל הניתן.

נתניהו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשטרה פרסמו הערב נתונים בנוגע למאמצי האכיפה בנוגע למשבר הקורונה, במסגרתם הוצאו 32 צווי סגירה לעסקים, התקיימו 19,834 ביקורים משטרתיים של מבודדים ונפתחו 135 חקירות נגד מפרי בידוד. 21 חקירות נפתחו בגין הפצת חדשות כזב. לפי ההודעה, עד כה נרשמו 74 דו"חות: הפרת חובת בידוד – 24, הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות על חובת הימצאות בבידוד – 2, סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 47, וכן דו"ח אחד נוסף נגד מפעיל מקום/עסק בניגוד לתקנות החדשות שנכנסו אתמול לתוקפן.

במשטרה קראו לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן, לדבריהם, משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. "חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור של מידע כוזב שכל תכליתו לזרוע בהלה בקרב הציבור. מידע רלוונטי ומוסמך, לרבות עדכונים והנחיות רשמיות, יופצו רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך", נמסר.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד האוצרמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה