חדשות בארץ

הרב גרוסמן ומרים פרץ לנתניהו: "פעל בכל כוחך לאחדות"

הרב יצחק דוד גרוסמן, מרים פרץ, נתן שרנסקי ועידן רייכל שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קראו לו לפעול בכל כוחו לאחדות בהנהגה: "עת צרה היא לישראל"

הרב גרוסמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הרב גרוסמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

על רקע הפלונטר הפוליטי המתמשך וההחמרה במשבר הקורונה, שיגרו הרב יצחק דוד גרוסמן ומרים פרץ מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיפעל 'בכל הכוח' לאחדות. על המכתב חתמו גם יו"ר ראש הסוכנות היהודית לשעבר, נתן שרנסקי, והזמר והיוצר עידן רייכל. כך פרסם בצהריים (שני) יניר קוזין בתוכניתו של אמיר איבגי בגלי צה"ל.

"אנו, אוהבי העם והארץ, אזרחי מדינת ישראל, פונים אליך בבקשה שתפעל בכל כוחך למען אחדות בעם. אחדות בהנהגה", פתחו הארבעה את מכתבם. "לא בשמנו אנו פונים אליך, אלא בשמם של האנשים בישראל הכמהים שמנהיגיהם יהיו מאוחדים, כפי שאנחנו, כאומה, רוצים וחייבים להישאר מאוחדים".

"המציאות הבריאותית והכלכלית המאתגרת, לצד הפילוג בעם, מחייבים אותנו לשלב ידיים, להתאחד ולהוביל את ישראל לחוף מבטחים", המשיכו הארבעה. "עת צרה היא לישראל, וידיך מלאות עבודה, ולמרות זאת אנו מבקשים להיפגש איתך בדחיפות, ואפילו עוד היום, ולהציף את הקול המבקש אחדות בישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי הפנייה התקבלה. פגישה לא תתקיים, בשל מגבלות הקורונה, אולם נתניהו צפוי לשוחח עם הארבעה.

מרים פרץ, כלת פרס ישראל ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, שוהה בימים אלו בבידוד ביתי, לאחר שנחשפה למגע עם חולה קורונה. את השבת האחרונה עברה לבדה, בפעם הראשונה בחייה, הרחק מבני משפחתה,  "מצאתי את עצמי שבת ראשונה מניחה את המפה ושמה צלחת אחת", אמרה בריאיון לאיבגי. "זו פעם ראשונה בחיי, שאני מניחה צלחת אחת. לא חוויתי חוויה כזו".

"אני אומרת אחדות כבר מהבחירות. אבל עכשיו? אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד", המשיכה פרץ. "עכשיו במיוחד, לפני פסח, שאנחנו עם שיוצאים כיחידים והופכים להיות עם. זה צו השעה, זה צו ההיסטוריה. לא ימחלו לנו על כך. אם נעסוק בפלגנות – ההיסטוריה לימדה אותנו שפלגנות והיפרדות מחלישות אותנו. אני רוצה תקווה ואמונה, שאין פה גושים. לא מעניין אותי הגוש, לא מעניין אותי ועדה מסדרת. מעניין אותי רק דבר אחד: אנחנו, החיים שלנו. מול האתגר הגדול הזה – רק אחדות. רק ביחד נוכל להתגבר על המגפה הזו, וגם על השנאות שבינינו".

"דווקא הבידוד הזה נתן לי זמן לחשבון נפש. די, בואו נשתחרר ממשקעי העבר", פנתה פרץ לפוליטיקאים. "מה אכפת לי כל ההבטחות? מה אכפת לי מה אמרתם? עכשיו אין לכם פריביליגיה להתעסק בזוטות. שישלבו ידיים – וננצח".

"עכשיו עת להתאחד, עת לשלב ידיים. בעזרת השם, אני מקווה שכך יהיה", סיכמה פרץ את דבריה.

תגיות:הרב גרוסמןמרים פרץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה