חדשות בארץ

הליכוד: כחול לבן רומסים את הדמוקרטיה – בסיוע הרשימה המשותפת והיבא יזבכ 

לקראת ישיבת הכנסת, שתצביע על הקמת הוועדה המסדרת וועדות נוספות, הודיע הליכוד כי בלוק הימין יחרים את הדיון וההצבעה: "כחול לבן בוחרים בהתנהלות דיקטטורית והרסנית, המונעת משנאה ותאוות השלטון"

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת ישיבת הכנסת, שתתכנס אחר הצהריים (שני) להקים את הוועדה המסדרת וועדות נוספות, הודיע הליכוד כי 58 חברי הכנסת של בלוק הימין יחרימו את הדיון וההצבעה.

"כחול לבן רומסים את הדמוקרטיה על חודו של קול, באמצעות הרשימה המשותפת וביניהם תומכת הטרור היבא יזבכ", נאמר בהודעת הליכוד. "במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל ובכל 22 הכנסות שהוקמו בה, מאז ומעולם, לא היה מצב בו מביאים להצבעה במליאה את הקמתה של הועדה המסדרת והוועדות הנוספות ללא הסכמה".

"מדינת ישראל, והעולם כולו, נמצאים במשבר הבריאותי המורכב ביותר שידעה האנושות במאה השנים האחרונות. בזמן שראש הממשלה עסוק בטיפול וניהול המשבר, כחול לבן וחבריהם מבקשים לבטל חוקי יסוד ולהעביר חקיקה פרסונלית ורטרואקטיבית להדחת ראש הממשלה".

בליכוד המשיכו ותקפו: "לא יעלה על הדעת שברגעים מכריעים וקריטיים למדינת ישראל, במקום להיכנס מתחת לאלונקה בוחרים כחול לבן בהתנהלות דיקטטורית והרסנית, המונעת משנאה ותאוות השלטון. סירובם המתמשך להקמת ממשלת חירום נובע משיקולים זרים ואינטרסנטים, המובלים על ידי יאיר לפיד חסר האחריות".

"לאור התנהלותם המבישה, הליכוד והמחנה הלאומי החליטו להחרים את דיוני המליאה ושלא לקחת חלק בהליך בזוי זה. עם זאת, ומתוך אחריות לאומית, נוודא כי הכנסת תפעל באופן רציני ומקצועי במסגרת הוועדות האמונות על הפיקוח הפרלמנטרי של עבודת הממשלה".

בכחול לבן מתכוונים להחליף את יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, באיש ישראל ביתנו, עודד פורר. אלא שבשלב זה לא ברור אם המהלך יצא לפועל, בשל התנגדותה של הרשימה המשותפת. על פי הדיווח של אריק בנדר ב"מעריב", עופר שלח יוצב בראש ועדה חדשה, שתיועד למאבק בנגיף הקורונה. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, יעמוד בראש ועדת החינוך, ויו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, יעמוד בראש הוועדה למאבק בפשיעה במגזר הערבי. מספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, ימשיך בתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון.  יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, ימשיך לכהן כיו"ר הוועדה המסדרת.

תגיות:הליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה