מעניין

אלפי צפיות ביממה: ישראלית שגרה באיטליה סיפרה מה היא רואה ופרצה בדמעות

עדות ישראלית מאיטליה: "קוברים פה אנשים שנלקחים במשאיות ממחוז למחוז - כי אין איפה לקבור אותם. שורפים פה גופות כי אין בתי קברות... אז, כנסו לבתים. אני לא מבינה מה קשה כל כך להבין בדבר הזה. שבו בבית"

אא

על רקע בהלת הקורונה: ישראלית המתגוררת ברומא פרסמה סרטון ובו היא מתייחסת לפוסטים שראתה ברשתות החברתיות בישראל, אודות ילדים שמשחקים בפארקים 'כרגיל' ומצב שלכאורה נמשך כרגיל, בעוד שבאיטליה המדינה 'בוערת'. 

"גם אם אנשים יוצאים לרוץ לבד, זה מאסות של אנשים שיוצאים לרוץ בשבת ואז זה המון המון אנשים שרצים יחד, וילדים שמשחקים בפארקים. התלבטתי בימים האחרונים אם בכלל לדבר על זה כי אני לא מטיפה, אבל אם אנחנו מדברים כבר על ערבות הדדית, ועל זה שאנחנו תלויים אחד בשני - גם הבריאות שלנו תלויה אחד בשני, ואנחנו רואים עד כמה. 

"צריך להיות לנו אכפת יותר מבימים רגילים, זה מזה. לא יכולתי לעצור את עצמי מלצלם את הסרטון הזה, אפילו אם יש כאלה שזה יעצבן אותם: אתם פשוט לא מבינים מה קורה בעולם. זה לא קורה שלוש שעות מכם, באיטליה. וזה לא קורה חמש שעות מכם, בלונדון - שיש שם עוצר כללי, ואנשים לא יוצאים, מפחדים לצאת. המגפה משתלטת ומקבלת ממדים אחרים, ויש אנשים שאננים שממשיכים לצאת מהבית כאילו כלום לא קרה. אז הרבה קרה: אתמול מתו כאן 627 אנשים ביום אחד. אני גרה במרכז רומא, והיא פשוט מקום שנמצא באבל. מדינה באבל, שמתים בה כל יום מאות אנשים. 

"חבל לומברדיה מצוי כבר שלושה שבועות בהסגר, והסגר זה לא בידוד של שבועיים שאתה אומר 'וואוו, איזה כיף. אני מזמין אוכל ממסעדה כזו וכזו'. זה לא. זה לא נפגשים עם אף אחד, אלא חיים בבידוד חברתי. הסגר. יש לי משפחה וחברים בארץ, וזה ממש ממש ממש חשוב שאנשים יבינו, מה קורה פה. מדברים על זה בחדשות בארץ, אבל זה לא מספיק חזק להבהיר לאנשים מה הגודל של הדבר הזה. אני לא רוצה להפחיד, אני לא חיה בפחד. אני חיה את היום יום בשמחה, אבל צריך לקחת אחריות על החיים שלנו ועל החיים של אנשים אחרים - כי אנחנו לא פוגעים רק בעצמנו, אנחנו מדביקים אנשים אחרים ולא רק בנאדם אחד. 

"אנחנו נדביק שניים, השניים ידביקו ארבעה וכן הלאה. לזה קוראים מגפה. זה הנגיף שמסתובב בכל העולם, ואם אנחנו לא נצליח להבין את זה - אז אנחנו לא נתגבר על זה. ואם לא נעשה את המאמץ הזה ביחד, מכל העולם, זה לא יקרה גם אם אנחנו נסגור את הגבול של ישראל או איטליה. מדובר פה על אחריות שכולנו צריכים לקחת".

בסוף הסרטון סיפרה הישראלית על מאות הגופות שנשרפות באיטליה מדי יום, פשוט כי אין מקום לקבור אותן. "קוברים פה אנשים שנלקחים במשאיות ממחוז למחוז - כי אין איפה לקבור אותם. שורפים פה גופות כי אין בתי קברות... אז, כנסו לבתים. אני לא מבינה מה קשה כל כך להבין בדבר הזה. שבו בבית"

 

תגיות:איטליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה