חדשות בארץ

לפיד מציע: נתניהו שני ברוטציה, שיתעסק בקורונה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר כי יסכים להיכנס לממשלת אחדות בה יכהן בני גנץ ראשון כראש ממשלה, ברוטציה עם בנימין נתניהו: "צריך לתת להמשיך לנתניהו להיות ראש דסק קורונה". השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "אמירות מבזות ומגוחכות. לפיד אינו מבין באיזה מצב המדינה נמצאת כרגע"

לפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)לפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר הבוקר (שני) כי יסכים להיכנס לממשלת אחדות עם הליכוד, בה בני גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה, ברוטציה עם בנימין נתניהו. "אני בעד ממשלת אחדות", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "למה לא שואלים את ראש הממשלה 'מדוע אתה לא מסכים להיות שני'? אם הוא יסכים לכך – מחר תהיה ממשלת אחדות. נלך איתם הכי רחוק שאפשר".

"הנשיא הזמין אליו את גנץ והטיל עליו את המנדט להרכיב ממשלה, מפני שניצחנו בבחירות ויש לנו רוב", המשיך לפיד. "אנחנו רוצים ממשלת אחדות עם הליכוד, זו שעת חירום לאומית. מספיק שנתניהו יגיד שהוא מסכים להיות שני".

לפיד הסתמן עד כה כאחד המתנגדים המרכזיים בכחול לבן – יחד עם משה יעלון – להצטרפות לממשלת אחדות, בניגוד לעמדתם המרוככת יותר של גנץ וגבי אשכנזי. "אני אפילו חושב שצריך לתת להמשיך לנתניהו להיות ראש דסק קורונה, מפני שהוא התחיל לעבוד על זה ואולי חשובה ההמשכיות", הצהיר כעת ."עכשיו צריך להקים ממשלת אחדות, ונתניהו צריך להבין שהוא יהיה שני ברוטציה. זה לא אסון, נשמור על זכויותיו. צריך ממשלת אחדות בראשות גנץ. זה צו השעה".

בהתייחסו לטענתו של נתניהו, בריאיון שלשום לחדשות 12, כי למעשה הושג כבר הסכם על הקמת ממשלת אחדות, בה יכהן ראשון ברוטציה, אמר לפיד: "לא שמעתי מאודי על מישהו שיושב בטלוויזיה ואומר שהוא מנהל הסכם פוליטי ומתן בסמסים. מישהו לוקח את זה ברצינות? כל הניסיון זה לייצר מצג שווא כאילו אצלנו יש כבר פיצול. זה לא עושה עלינו רושם. גנץ ואני חברים, עובדים יחד ומדברים".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד), התייחס לכוונתה של כחול לבן להחליף את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בחבר הכנסת מאיר כהן. "אני חושב, שאפשר להמתין עם זה עוד מספר ימים", אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב' . "אני לא חושב שאפשר למשוך את זה, גם יולי אדלשטיין לא חושב כך, וגם הוא לא אומר כך. בטח אדלשטיין, אסיר ציון, לא ילמד שיעורי ממלכתיות ודמוקרטיה לא מלפיד, ובוודאי לא מליברמן".

"אדלשטיין הוכיח זאת במעשיו לאורך שנים, מה שליברמן ולפיד מעולם לא הוכיחו", הוסיף ארדן. "תשמעו רק איך לפיד מדבר הבוקר על ראש הממשלה: 'ניתן לו להתעסק בדסק הקורונה'. אמירות מבזות ומגוחכות. אדם שאינו מבין באיזה מצב המדינה נמצאת כרגע".

"אני רוצה לשאול: בני גנץ, לאן אתה רוצה להוביל את המשא ומתן הפוליטי הזה? האם הם רוצים להוביל לבחירות רביעיות?", תהה ארדן. "יש הצעה על השולחן כרגע, ועל פיה הליכוד יאבד הרבה מאוד תיקים, כי ראש הממשלה מציע ממשלה שיוויונית. מה לא בסדר בהצעה הזו?". הוא הבהיר, כי באופן מעשי "בחירה כפויה של מאיר כהן על ידי רוב, שנועד אך ורק לפגוע במאמצים לאחדות – זה דבר שככל הנראה ידרדר את המדינה לבחירות רביעיות".

תגיות:יאיר לפידגלעד ארדןהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה