חדשות בארץ

למרות אישור היועמ"ש: דחיית שעון הקיץ בספק

על אף האישור העקרוני שהעניק היועץ המשפטי לממשלה ליוזמתו של שר הפנים אריה דרעי לדחות את הפעלת שעון הקיץ, ייתכן והמהלך לא יצא לפועל בשל קשיים טכניים. דרעי פנה לראש המל"ל, מאיר בן שבת, כדי לנסות ולמצוא פיתרון

האם נעבור לשעון קיץ – או לא? (אילוסטרציה. תמונה: שאטרסטוק)האם נעבור לשעון קיץ – או לא? (אילוסטרציה. תמונה: שאטרסטוק)
אא

היוזמה שהוביל שר הפנים אריה דרעי לדחיית שעון הקיץ אושרה אומנם עקרונית על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אך מתברר כי הוצאתה לפועל מוטלת בספק. ראש המל"ל, מאיר בן שבת, יצטרך להכריע האם אכן ניתן ליישמה.

דרעי הוביל היום (ראשון) מהלך לדחיית שעון הקיץ, שאמור להתחיל השבוע בלילה שבין חמישי לשישי. היוזמה נועדה לצמצם את שהיית התושבים בשעות אור נוספות, ובכך לצמצם את הסיכון בהימצאות במרחב הציבורי בימי מגפת הקורונה.

היועץ המשפטי לממשלה העניק הערב אישור עקרוני ליוזמה, אולם ברשות התקשוב הממשלתית ובמטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" הודיעו כי תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים.

כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותה, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים, ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, תאריך התחלת שעון הקיץ.

רשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל  דיגיטלית" ציינו עוד, כי במצב שבו חלק מהמחשבים עובדים באזורי זמן שונים, עלולות להיווצר תקלות והשבתת מערכי מחשוב שלמות. בנוסף, היעדרותם של עובדים רבים בסקטור הפרטי – המתחייבת מהתקנות לשעת חירום, שאושרו על ידי שרי הממשלה – תקשה על ביצוע השינוי.

לאור זאת, ובשל החשיבות שבדחיית שעון הקיץ, פנה הלילה השר דרעי לראש המלל, מאיר בן שבת, כדי לנסות למצוא פיתרון למצב שנוצר.

מוקדם יותר היום, אמר דרעי כי התייעץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע ליוזמתו, וכי קיבל לכך את הסכמתו העקרונית. הוא הוסיף, כי בכוונתו לדחות את כניסת שעון הקיץ לתוקף לתקופה של חודש, עד ה- 1 במאי, וזאת באמצעות חקיקת תקנות לשעת חרום שיאושרו בממשלה.

תגיות:שעון קיץאריה דרעימאיר בן שבתאביחי מנדלבליטהמל"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה