חדשות בארץ

לקראת סגר מלא: בצה"ל ובמשטרה נערכים לפטרול והקמת מחסומים

האפשרות טרם עלתה על שולחן הממשלה, אך במשטרה מיהרו להכריז כי הם נערכים לאכיפת הסגר מלא על האוכלוסייה, שיכלול בין השאר פריסה רחבה בכוחות קטנים ובחלוקה לרובעים, לביצוע משימות פיקוח, מניעה, אכיפה ותגובה של הגבלת תנועה ואירועים בגזרתה, בחלוקה ל-4 כוחות - שגרה, פיקוח ומניעה, סדר ציבורי ומחסומים בכניסה וביציאה מערים וישובים

כוחות שיטור בירושלים (צילום: פלאש 90)כוחות שיטור בירושלים (צילום: פלאש 90)
אא

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, חתם הערב (ראשון) על פקודת המבצע הארצית של משטרת ישראל לפעילות מיוחדת ואכיפה, זאת, במידה שהדרג המדיני יורה על הטלת סגר מוחלט כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לפי שעה, האפשרות להטלת הסגר לא נמצאת על שולחנם של מקבלי ההחלטות, אך במערכת הביטחון כבר החלו נערכים לכך שישראל תעבור לשלב ג' במלחמה ליישור עקומת ההתפשטות, שתכלול בין השאר הצבת חיילים ושוטרים ברחובות שיתשאלו את עוברי האורח.

לפי הודעת המשטרה, פקודת המבצע הארצית נחתמה בתום עבודת מטה בחטיבת המבצעים של המשטרה, שתופעל מיד בעת החלטת הדרג המדיני על סגר לצורך מימושו. בהתאם לפקודה, המשימה העיקרית של משטרת ישראל בסיוע צה"ל ובשיתוף פעולה של הרשויות המקומיות וארגוני החרום וההצלה, הינה: ביצוע פעולות פיקוח, מניעה ואכיפת הגבלות תנועה, שמירה על הסדר הציבורי, טיפול באירועי תגובה וביצוע פעילות חסימה בצירי התנועה. כבר ביום חמישי אישרה הממשלה החלטה הקובעת כי על המשטרה להיערך להגביר את אכיפת ההגבלות.

"משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לכל משימה שתוטל עליה על ידי הדרג המדיני מתוקף אחריותה לשלום הציבור ובטחונו", מסר מ"מ מפכ"ל המשטרה. "זוהי תקופה מאוד מורכבות עבורנו כמי שנמצאים בחזית המאבק הלאומי במאבק במגפת הקורונה והשיא עוד לפנינו. גודל האחריות המוטלת על כתפנו היא עצומה, להמשיך ולפעול מתוך מקצועיות ואחריות לבצע את המשימות ולעמוד באתגרי השעה על הצד הטוב ביותר. הציבור מצפה מאתנו שנהיה שם בשבילו, שנשמור עליו, שנגיש לו את העזרה והסיוע הנדרש - וכך נעשה. אני מצפה מהציבור להמשיך לגלות משמעת אזרחית, אחריות אישית וערבות הדדית - רק ביחד, במאמץ משותף, נצליח לבלום את התפשטות הנגיף".

 

אלו הפעולות שיינקטו במסגרת הסגר:

  • תחנות המשטרה ברחבי הארץ בסיוע כוחות תגבור ייעודיים וצה"ל, יתפרסו בחלוקה לרובעים, לצורך ביצוע משימות פיקוח, מניעה, אכיפה ותגובה, שיפעלו לאכיפת מגבלות התנועה.
  • תוגבל משמעותית התנועה של הציבור והמשטרה תפעל בשיטה מבוזרת של חלוקת הכוח לישובים ובתוך הישובים תוך פילוח לתאי שטח קטנים יותר.
  • תחנות המשטרה בסיוע כוחות תגבור ייעודיים וצה"ל, תפעל בפריסה רחבה בכוחות קטנים ובחלוקה לרובעים, לביצוע משימות פיקוח, מניעה, אכיפה ותגובה של הגבלת תנועה ואירועים בגזרתה, בחלוקה ל-4 כוחות - שגרה, פיקוח ומניעה, סדר ציבורי ומחסומים בכניסה וביציאה מערים וישובים.
  • בידוד ישובים ומניעת תנועה בצירים ובאזורים שיוכרזו תוך פיקוח ואכיפת צווי משרד הבריאות על הגבלת תנועה במרחב הציבורי, מניעת גישה למקומות התכנסות המוניים, טיפול בארועי סדר ציבורי, אלימות וונדליזם, ביצוע פעילות במוקדים ציבוריים ובאזורי תעשייה למניעת עבירות רכוש.
  • פריסת הכוחות תהיה בחלוקה לרובעים ייעודיים משימתיים בסדרי גודל קטנים, ובמרחקי בטחון אחד מהשני, בכל רובע בהיקף מתאים לתא שטח. בכל רובע יהיה קצין שייפקח, ניידות ייעודיות ממוגנות, כוח תגובה לאירועי סיור, כוח לפיקוח ואכיפת "הגבלת התנועה" ואיסור ההתכנסויות/פתיחת עסקים.
  • תתקיים פריסה רחבה של אגף התנועה של משטרת ישראל, תוך דגש לצירים מרכזיים ולצירים בין עירוניים, סביב מרכזי קניות פתוחים, בנקודות חיכוך, בפאתי ערים שהוגדרו כ"מבודדות אזורית", בחסימות לערים בכניסות על כבישים בין עירוניים.     
תגיות:נגיף הקורונהמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה