חדשות בריאות

שר המשפטים האריך את מצב החירום במערכת המשפט

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חתם שר המשפטים אמיר אוחנה על התקנות, המאריכות את מצב החירום במערכת המשפט. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הבהירה כי בתי המשפט ובתי הדין ממשיכים לפעול "תחת המגבלות והאילוצים הנובעים מן המצב, בהתאם להנחיות משרד הבריאות"

אוחנה (צילום: Hillel Maeir/Flash90)אוחנה (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם היום (ראשון) על התקנות, המאריכות את מצב החירום במערכת המשפט עד ל- 16 באפריל, וזאת במאמץ לבלום את התפשטותו של נגיף הקורונה. התקנות חלות על בתי המשפט, בתי הדין לעבודה, לשכות ההוצאה לפועל, בתי הדין לערערים, בתי הדין הדרוזיים ובתי הדין השרעיים.

בהודעה שנמסרה ממשרד המשפטים צוין, כי ההחלטה התקבלה בתיאום עם מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, ועל דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

עוד הודגש, כי "בניגוד לנטען בשבוע האחרון על ידי גורמים רבים, הן בתקשורת והן במערכת הפוליטית, מערכת המשפט ממשיכה לפעול, אך במתכונת מצומצמת, בדיוק כפי שהיא עושה בתקופת הפגרה – כל זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ומתוך מטרה לשמור על שלומם ובריאותם של השופטים, עורכי הדין, העובדים והציבור הבא בשעריו של בתי המשפט".

נשיאת בית המשפט העליון הוציאה אמש הודעה חריגה, בה הבהירה כי "בתי המשפט ובתי הדין ממשיכים לפעול בכל רחבי הארץ כשירות חיוני וליתן מענה לציבור".

"בתי המשפט ובתי הדין אינם מושבתים ואינם סגורים", נאמר בהודעתה של חיות, "וזאת מתוך מודעות ומחויבות לחשיבותה של זכות הגישה לערכאות לא רק בימים כתיקונם אלא גם – ובנושאים מסוימים בפרט – בימים חסרי תקדים כימים האלה. והכל כמובן תחת המגבלות והאילוצים הנובעים מן המצב, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובסוגי העניינים שנקבעו על פי התקנות הנוגעות למצב החירום המיוחד".

"נשיאת בית המשפט העליון מבקשת להוסיף ולהבהיר כי כמי שעומדת בראש הרשות השופטת, הצורך לשמור על עצמאותה של רשות זו הוא בראש מעייניה בימי משבר כמו בימי שגרה. על כן כל צמצום בפעילות בתי המשפט ובתי הדין בשל מגפת הקורונה נעשה עד כה – וככל שיידרש ייעשה גם בעתיד – בראש ובראשונה על דעתה ועל פי החלטתה".

בתוך כך, 2 עובדות נוספות מבית משפט השלום בבאר שבע אובחנו אתמול כחולות קורונה. שתי החולות עובדות במדור שירות לקהל. היום האחרון לעבודתן היה ב- 15 במרץ. מדוברות הרשות השופטת נמסר, כי "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עודכנו בעניין כל העובדים והגורמים אשר באו במגע עם העובדות ונשלחו לבידוד. החקירה האפידמיולוגית שעורך משרד הבריאות טרם הסתיימה. ציבור אשר פקד את המדור טרם ה- 16 במרץ מתבקש להיכנס לבידוד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

תגיות:אמיר אוחנהאסתר חיותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה