חדשות בריאות

מד"א יקים 3 מתחמי "היבדק וסע" נוספים לאבחון קורונה

לאחר פתיחתו בתל אביב של מתחם "היבדק וסע" לאבחון קורונה, יחל מד"א הערב בהקמת 3 מתחמים נוספים. כיצד מתבצע הליך הבדיקה? צפו בסרטון

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליך הבדיקה במתחמי "היבדק וסע" (סרטון: משרד הבריאות, מד"א)

על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מד"א יחל הערב (מוצ"ש) בהקמת 3 מתחמי "היבדק וסע" בירושלים, בחיפה ובבאר שבע. המתחמים ייפתחו בימים הקרובים, ויתווספו למתחם שנפתח אתמול בגני יהושע בתל אביב. מעיריית ירושלים נמסר, כי מרכז בדיקות הקורונה יוקם בחניון טדי המזרחי. העבודה תחל כבר הערב, ומערך הבדיקות צפוי לפעול כבר מחר בערב.

על פי נתוני מד"א, עד כה נדגמו במתחם בתל אביב למעלה מ- 350 אזרחים. מאות עד אלפי אזרחים יוכלו להגיע אל כל אחד מהמתחמים בכל יום ולעבור בדיקה לאבחון קורונה. מתחילת המשבר, לקחו צוותי מד"א כ- 14,000 דגימות בני אדם ברחבי הארץ.

בכל אחד מהמתחמים יוצבו צוותים של מגן דוד אדום, אנשי משטרת ישראל ומאבטחים, שישמרו על הסדר הציבורי. חולים, שאינם מסוגלים להגיע למתחם ללא שימוש בתחבורה ציבורית, יוכלו לבצע את הדגימה בביתם, כפי שהיה עד כה.

במד"א מבקשים להדגיש, כי ההגעה לבדיקה במתחם "היבדק וסע" מותנית ביצירת קשר עם מוקד 101 של מגן דוד אדום, ובקבלת אישור. מי שיאושר על ידי רופא שיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרון SMS עם הפרטים, ויתבקש להגיע למתחם המתאים על פי מקום מגוריו בשעה הנקובה. כחלק מתהליך הדגימה, יגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי. במקום יבוצע זיהוי ואימות נתונים, שלאחריו תילקח דגימה על ידי פראמדיק מד"א, שעוטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן יסע חזרה ישירות לביתו. 

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "על מנת להמשיך את מאבקנו בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, החלטנו יחד עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות ושאר הגורמים במשרד ובמד"א, להגביר באופן משמעותי את מספר הבדיקות לגילוי נגיף הקורונה המבוצעות בישראל. הפראמדיקים המקצועיים של מגן דוד אדום, אשר כבר לקחו דגימות מכ- 14 אלף בני אדם בשבועות האחרונים, נכונים להגביר עוד את פעילותם, על אף העומס והקשיים. מתחמי 'היבדק וסע', אשר כבר הוכיחו את עצמם בעולם, צפויים לאפשר לנו להגדיל את הבדיקות בסדרי הגודל שאנו שואפים אליהם. מגן דוד אדום ימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאבק הלאומי בנגיף הקורונה, למען בריאות הציבור והצלת חיים במדינת ישראל".

בתוך כך, ‏משרד הביטחון מסר הערב לנציגי משרד הבריאות משלוח של 3,000 מטושים שהובא בטיסה מארצות הברית לישראל. את המטושים איתרה ורכשה משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק, בהמשך להנחייתו של שר הביטחון, נפתלי בנט, לאנשי משרדו לסייע ברכש כחלק מהמאמץ הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה. ‏המשלוח הובא לארץ באמצעות יחידת הממונה על השינוע הבין-לאומי במנהל הרכש (מנה"ר).

תגיות:משרד הביטחוןמד"אנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה