חדשות בריאות

משרד הבריאות: מניין חולי הקורונה עלה ל- 705

על פי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל- 705. מצבם של 662 מתוכם מוגדר קל, 18 במצב בינוני, ו- 10 במצב קשה

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) על עלייה נוספת במספר חולי הקורונה בישראל. על פי הנתונים, הנכונים לשעה 12:00, 705 בני אדם אובחנו כחולי קורונה – עלייה של 28 חולים לעומת הנתון שנמסר אמש. מצבם של 662 מתוכם מוגדר קל, 18 במצב בינוני, ו- 10 במצב קשה. 15 חולים הבריאו עד כה, ושוחררו לבתיהם.

עוד עולה מהנתונים, כי 271 חולים מאושפזים בבתי חולים, 149 נמצאים בטיפול ביתי ו- 58 חולים שוהים במלונות הבראה קהילתיים שנפתחו במהלך השבוע בתל אביב ובירושלים. 3 מלונות נוספים עתידים להיפתח בהמשך באזור הצפון ובנצרת.

מבית החולים הרפואי פדה-פוריה בטבריה נמסר, כי אחד מרופאי המחלקה האורטופדית, הנמצא בבידוד ביתי, אובחן כחולה קורונה. לפי הנחיות משרד הבריאות, הוחלט כי 38 אנשי הצוות של המחלקה ייכנסו לבידוד ביתי. המחלקה תיסגר ולא ייקלטו חולים חדשים, וחולים הנמצאים במחלקה יטופלו על ידי צוות אחר.

בית החולים וולפסון בחולון דיווח הבוקר על החמרה במצבם של 3 חולי קורונה המאושפזים בו: אישה בת 91, שמצבה מוגדר קשה מאוד ובלתי יציב, והיא מונשמת במחלקה לטיפול בקורונה; אישה בת 67 עם מחלות רקע, וגבר בן 45 ללא מחלות רקע, שמצבם קשה. הם מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ.

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר, כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו של חולה, גבר בשנות ה- 70 לחייו עם מחלות רקע. הוא הונשם הורדם, והועבר לחדר טיפול נמרץ במחלקה. מצבו, שהיה בינוני, מוגדר כעת קשה. בבית החולים סייגו, כי ייתכן שההחמרה במצבו קשורה למחלת הרקע הלבבית ולא להשפעות הווירוס

אמש נמסר מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים על הידרדרות נשימתית מהירה שחלה במצב של חולת קורונה בת 89. מצבה מוגדר אנוש.

בתוך כך, משרד הביטחון הודיע כי ירכוש 2,500 מכונות הנשמה עבור משרד הבריאות. מנהל הרכש במשרד הוציא את ההזמנות הראשונות לרכש של המכונות, בהיקף של למעלה מ- 50 מיליון שקלים. 1,000 מכונות יורכבו בישראל, ו- 1,500 נוספות ייובאו מחו"ל. אספקת המכונות הראשונות צפויה להתחיל בתוך כחודש וחצי, והיא תימשך עד לחודשי הקיץ. מנהל הרכש גייס גם את יחידת הממונה על השינוע הבין-לאומי במשרד, כדי לסייע בהבאת הציוד לישראל. 

ברחבי העולם חצה מספר קורבנות הקורונה את סף ה- 10,000. כ- 245,000 בני אדם נדבקו בנגיף, מתוכם כ- 81,000 בסין, בה החלה ההתפרצות בחודש דצמבר האחרון. בעוד בסין נמשכת מגמת הבלימה של הנגיף, באיטליה הוא ממשיך להשתולל. על פי הנתונים שפורסמו אמש, ארץ המגף עקפה את סין במספר מקרי המוות –  3,405 מתים לעומת 3,249.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה