חדשות בארץ

בג"ץ: ללא פיקוח של הכנסת – השב"כ לא יוכל לעקוב אחרי חולי קורונה

על פי צו הביניים שהוציא בג"ץ, אם ועדות הכנסת הרלוונטיות לא יוקמו עד ליום שלישי בשעה 12:00 – לא ניתן יהיה לעשות שימוש בסמכויות שניתנו לשב"כ לעקוב אחרי חולי קורונה

אולם בג"ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אולם בג"ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ קבע הערב (חמישי), כי החל מיום שלישי הקרוב, השב"כ לא יוכל לעשות שימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור חולי קורונה ללא פיקוח פרלמנטרי. במסגרת דיון בעתירה, שהוגשה נגד החלטת הממשלה לאשר תקנות לשעת חירום המאפשרות את השימוש בכלים הדיגיטליים, הוציא בג"ץ צו ביניים, לפיו אם ועדות הכנסת הרלוונטיות לא יוקמו עד ליום שלישי בשעה 12:00 – לא ניתן יהיה לעשות שימוש בסמכויות שניתנו לשב"כ.

עוד נקבע בהחלטה, כי תקנות השב"כ יופעלו בשלב זה אך ורק לצורך איתורם של מי ששהו בקרבת חולי קורונה מאומתים, ובהתאם להנחיות המסווגות שהוצגו לבית המשפט ושאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה. בנוסף, הורה בית המשפט למשטרה להפסיק בשלב זה את הפעלת האמצעים שברשותה.

בג"ץ ציין, כי במידה והממשלה תקבל החלטה על הטלת סגר כללי לפני יום שלישי, "ניתן יהיה אז לשוב ולבחון את הצורך בהפעלת הסמכויות על פי תקנות השב"כ ואת התאמת צו הביניים למצב דברים זה". בג"ץ הורה למדינה להשיב לעתירה עד יום ראשון בשעה 17:00.

העתירה הוגשה על ידי עורך שחר בן מאיר, האגודה לזכויות האזרח, ארגון עדאלה והרשימה המשותפת. בתגובה לצו הביניים, נמסר מהאגודה לזכויות האזרח כי "ההחלטה הדרקונית לאפשר לשב"כ ולמשטרה לעקוב אחר כולנו היא פגיעה קשה בזכויות האדם. לכן, טוב עשה בית המשפט כשקבע כי לא ניתן לאפשר צעד כזה תוך עקיפת הכנסת, רק בשל כך ששיקולים פוליטיים צרים מונעים את כינוס הוועדות והמליאה ומונעים פיקוח פרלמנטרי על הממשלה. אנו בתקופה קשה לבריאות הציבור וגם למשטר הדמוקרטי, ונמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא שבחסות המאבק בקורונה לא ננקטים צעדים קיצוניים ואנטי דמוקרטיים מרחיקי לכת".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר כי מדובר "ניצחון חשוב במערכה בעד המרחב הדמוקרטי ונגד נתניהו. לא ניתן לימין לנצל את הקורונה בשביל לעלות על זכויות האזרח עם D-9".

תגיות:שב"כבג"ץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה