חדשות בריאות

מגפת הקורונה באיטליה: 427 קורבנות ביממה

לאחר יממה קטלנית נוספת, איטליה עקפה את סין במספר הקורבנות שגבתה מגפת הקורונה. זינוק חד במספרי הקורבנות והנדבקים נרשם גם במדינות נוספות באירופה, באיראן ובארצות הברית

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

נגיף הקורונה ממשיך להשתולל באיטליה. 427 בני אדם נוספו ביממה האחרונה לרשימת הקורבנות בארץ המגף. בכך עקפה איטליה את סין במספר מקרי המוות –  3,405 מתים לעומת 3,249. מספר מקרי ההידבקות במדינה זינק אף הוא, ומסתכם ביותר מ- 41 אלף.

הסגר המלא שהטילה ממשלת איטליה לפני שבוע על 60 מיליון התושבים הוארך מעבר ל- 25 במרץ, התאריך המקורי שנקבע לסיומו. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר, כי הסגר סייע למנוע את "התמוטטות המערכת", כלשונו, אולם הדגיש כי גם עם סיומו החיים לא ישובו מיד למסלולם.

בספרד, המוקד השני החמור של התפרצות המגפה באירופה, נוספו 568 בני אדם לרשימת חולי הקורונה, ו- 27 חולים נוספים מתו. מספר הקורבנות במדינה עלה ל- 803, ומספר הנדבקים הגיע לכ- 18,000.

בצרפת נרשמה עלייה דרמטית של כ- 41% במספר המתים, והוא מסתכם כעת ב- 372, זאת למרות הסגר הכללי שהוטל על המדינה. מספר מקרי ההידבקות עלה מ- 9,134 ל- 10,995 – זינוק של כ- 20% במשך 24 שעות. גם בבריטניה זינק מספר מקרי המוות בכ- 40%, והגיע ל- 144 קורבנות. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שהודיע אתמול על סגירת בתי הספר החל מסוף השבוע, צפוי להחריף את המגבלות ולהודיע על סגירת מקומות הפנאי. במסיבת עיתונאים שכינס, טען ג'ונסון כי במידה ויינקטו הצעדים הדרושים – ניתן יהיה להשתלט על הנגיף בתוך 12 שבועות.

בארצות הברית נרשם ביממה האחרונה זינוק חד במספר מקרי המוות – ל- 164. כך נמסר מהמרכז למניעת מחלות במדינה. מספר הנדבקים עלה ליותר מ- 11,000. מקרי הידבקות נרשמו בכל 50 המדינות.

גם באיראן – המוקד החמור ביותר של התפרצות הקורונה במזרח התיכון – הנגיף לא עוצר. על פי הנתונים הרשמיים של המשטר, נכון לשעות הצהריים, מספר הקורבנות עלה ל- 1,284 ומספר מקרי ההידבקות עלה ל- 18,407.

בסין, בה התפרץ הנגיף לראשונה בחודש דצמבר האחרון בעיר ווהאן שבמחוז חוביי, נמשכת מגמת הבלימה של הנגיף. רשויות הבריאות בסין מסרו הלילה, כי לראשונה מאז התפרצות נגיף, לא אובחנו ביממה האחרונה מקרי הידבקות חדשים בווהאן. בשאר המחוזות הסיניים אותרו 34 מקרי הידבקות חדשים, אולם הודגש כי לא מדובר במקור הדבקה מקומית, וכי החולים החדשים נדבקו בחו"ל.

נכון לעכשיו, מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם הגיע ליותר מ- 236 אלף, והנגיף גבה כ- 9,800 קורבנות.

תגיות:איטליהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה