חדשות בארץ

המשבר בכנסת: זו הצעת הפשרה של הליכוד לכחול לבן

לאחר שכחול לבן הגישו עתירה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, העבירו בליכוד לכחול לבן הצעת פשרה שנועדה לפתור את המבוי הסתום בכנסת. על פי ההצעה, יוקמו 4 ועדות, ונציג כחול לבן יעמוד בראשות 3 מתוכן: "יש צורך ממשי להגיע להסכמות ולהבנות, המשרתות את כלל הציבור, ולא להתעסק באינטרסים פוליטיים צרים, אישיים ונקמניים"

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, העביר היום (חמישי) הצעת פשרה ליו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, שנועדה לפתור את המבוי הסתום בכנסת בין שתי המפלגות הגדולות.

על פי ההצעה, הכנסת תקים 4 ועדות: ועדה מסדרת, חוץ וביטחון, כספים, וכן ועדה לענייני נגיף הקורונה. כחול לבן תקבל את ראשות הוועדה המסדרת, ואת ראשות ועדת חוץ והביטחון וועדת הקורונה, בעוד נציג הליכוד יעמוד בראשות ועדת הכספים.

עוד מציע הליכוד, כי בכל הוועדות יהיה לכחול לבן רוב של 5 מול 4, למעט הוועדה המסדרת שתהיה ועדה שיוויונית: "לחלופין, נוכל להסכים כי בוועדה המסדרת יהיה לכם רוב של 5 מול 4 לטובתכם, בתנאי להתחייבותכם שלא תפעלו לקידום חקיקה פוליטית כזו או אחרת עד להקמת הממשלה", כתב יו"ר סיעת הליכוד.

"הסכמת הליכוד מגיעה מתוך רצון להתחיל בעבודת הכנסת ללא דיחוי, תוך כדי שימת דגש על האינטרסים החיוניים של כלל אזרחי ישראל בעת הזו. ולראיה, הליכוד מוכן לוותר על עיקרון מנחה בחלוקת החברים בוועדות שלא בהתאם לגודל הסיעתי".

"בימים טרופים אלה, בהם מדינת ישראל והעולם כולו עסוקים מבוקר עד ערב במאבק בנגיף המסוכן, אשר אינו מבחין בין אדם לאדם, יש צורך ממשי להגיע להסכמות ולהבנות, המשרתות את כלל הציבור, ולא להתעסק באינטרסים פוליטיים צרים, אישיים ונקמניים", סיכם זוהר.

ההודעה על הצעת הפשרה של הליכוד נמסרה לאחר שכחול לבן עתרה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שנעל אתמול את ישיבת המליאה מבלי לקיים דיון בהקמת ועדת ובבחירת יו"ר. בהודעה שנלוותה להצעה, תקפו בליכוד את כחול לבן בחריפות: "בשעה שראש הממשלה נלחם בקורונה מסביב לשעון, כחול לבן שקועים בעסקנות קטנונית שמשחיתה את הדמוקרטיה באופן חסר תקדים. מעולם לא החליטו על הוועדה המסדרת בכנסת ללא הסכמה. בתמיכת המשותפת ובל"ד, הם מתכוונים להעביר חוקים אנטי-דמוקרטיים שימנעו מראש הממשלה נתניהו להתמודד על ראשות הממשלה. אין חוק אנטי-דמוקרטי כזה אפילו באיראן. זהו טירוף מערכות".

"זוהי הדרך להתקדם", הוסיפו בליכוד ביחס להצעת הפשרה. "כולם נכנסים יחד תחת האלונקה, ומפסיקים את האשמות השווא נגדנו".

בכחול לבן דחו את ההצעה, והבהירו כי בכוונתם להעלות ביום שני להצבעה את הצעתם להקמת ועדה מסדרת בהרכב מלא של 17 חברים, שישקף את הרוב של גוש ה- 61. "מעולם לא החליטו בכנסת על הוועדה המסדרת ללא הסכמה, משום שמעולם לא התכחש אף צד לרוב הקיים בכנסת", אמרו. "הליכוד הפסיד בבחירות ואין לו רוב, ולכן הם מנסים לשתק את הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל. לא נאפשר זאת".‏

בתוך כך, הנשיא ראובן ריבלין ערך היום שיחות טלפוניות עם ראשי כחול לבן ועם השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד. ריבלין עודכן בשיחותיו על מצבו של המשא ומתן, ושמע על הקשיים העקרוניים העומדים על הפרק. "הנשיא הפציר בצדדים להמשיך ולהידבר ככל הניתן על מנת להגיע להסכמות, והדגיש כי הוא עומד לרשות הצדדים באם יוכל לקדם את השיח", נמסר מבית הנשיא. "בנוסף, הזהיר הנשיא מפני מצב בו הכנסת הופכת בת ערובה של המשא ומתן הקואליציוני, וביקש משני הצדדים לחתור לכינוסה המיידי ללא קשר לשיח ביניהם".

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה