חדשות בארץ

יעלון: נתניהו נלחם בדמוקרטיה; שלח: להפסיק המו"מ עם הליכוד

למרות הדיווחים על התקדמות במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, תקפו בכירים בכחול לבן את ראש הממשלה בנימין נתניהו. משה יעלון: "נתניהו מנסה להשליט דיקטטורה תוך ניצול משבר הקורונה". עופר שלח: "בחסות משבר לאומי, נתניהו מנסה לבטל את תוצאות הבחירות". יאיר לפיד: "הדמוקרטיה בסכנה"

הנהגת כחול לבן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הנהגת כחול לבן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בכחול לבן המשיכו היום (חמישי) לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בין השאר על רקע דחיית ההצבעה על הקמת הוועדה המסדרת לשבוע הבא. מספר 3 במפלגה, משה יעלון, כתב בטוויטר כי "נתניהו נלחם בנגיף הקורונה ובבחירה הדמוקרטית של העם, במקביל. נעשה הכל, כדי שמהקורונה ישראל תחלים, מהדיקטטורה יהיה קשה יותר. אנחנו לא נוותר – כי אין לנו ארץ אחרת".

בציוץ נוסף פנה יעלון לחברי הכנסת של הליכוד: "כשתקום ועדת החקירה לבדיקת הניסיון של נתניהו להשליט דיקטטורה, תוך ניצול משבר הקורונה, תצטרכו להסביר איפה הייתם. התעשתו!".

חבר הכנסת עופר שלח תקף אף הוא בחריפות את ראש הממשלה: "בחסות משבר לאומי, בנימין נתניהו מבקש לבטל את תוצאות הבחירות, לשתק את הכנסת ולהרוס את יסודות המדינה. אסור לכחול לבן לנהל כל משא ומתן עם הליכוד, עד שעבודת הכנסת תחודש במלואה. כל חבר כנסת צריך להיות מסור עכשיו למאבק אחד בלבד: המאבק על יסודות חיינו כמדינה דמוקרטית. כל השאר יחכה".

בכיר כחול לבן, יאיר לפיד, הגיב על העתירה שהגישו הליכוד וימינה לבג"ץ – יחד עם ימינה – בדרישה להורות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, למסור לידיהן חומרים הדרושים לבדיקת תוצאות הבחירות, וזאת בטענה לזיופים. "הפתעה קטנה מאוד", כתב בטוויטר. "אחרי שהוא ניסה לבטל את הכנסת ולבטל את בתי המשפט, ביבי מנסה לבטל את הבחירות. הדמוקרטיה בסכנה. לא ניתן לו להרוס אותה".

כחול לבן עתרה היום לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שנעל אתמול את ישיבת המליאה מבלי לקיים הצבעה על הקמת הוועדה המסדרת ועל בחירת יו"ר. אדלשטיין זימן בצהריים את ראשי הסיעות לתדרוך וידאו על משבר הקורונה, עם ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ועם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, עזב את הפגישה באמצע: "סיעת כחול לבן מלאה כבוד והערכה על עבודתכם המקצועית והמסורה למען הציבור בישראל", אמר לבר סימן טוב ולבן שבת, "אבל התדרוך הזה צריך להיערך בפני ועדות הכנסת, ולא בפורום הזה. לצערי, הליכוד מונע מהכנסת מלבצע את תפקידה למען האזרחים, ולכן אני יוצא מכאן כעת כדי לעתור לבג"ץ בשם כחול לבן נגד השתקת הכנסת ולמען הדמוקרטיה הישראלית".

למרות ההתכתשות הפוליטית בין הליכוד וכחול לבן על השליטה בניהול הכנסת, מתרבים הדיווחים על התקדמות שחלה במשא ומתן בין שתי המפלגות להקמתה של ממשלה משותפת. במערכת הפוליטית מעריכים, כי במידה ויושג הסכם בין נתניהו לבני גנץ, הוא יוביל בסופו של דבר לפיצול בכחול לבן. מול הציר גנץ-אשכנזי, המגלה נכונות להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, בשל משבר הקורונה, לפיד ואנשי יש עתיד – יחד עם יעלון – מסרבים לכך בכל תוקף.

תגיות:יאיר לפידהליכודמשה יעלוןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה