חדשות בריאות

סובלים מתסמיני קורונה? ארגון הבריאות העולמי ממליץ להימנע מתרופות איבופרופן

דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמאייר, המליץ לאנשים הסובלים מתסמיני קורונה להעדיף שימוש בתרופות ממשפחת הפרצטמול, זאת ששר הבריאות הצרפתי, אוליביה וראן, הזהיר מפני שימוש בתרופות מסוג איבופרופן

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי קורא לאנשים הסובלים מתסמיני נגיף הקורונה להימנע מנטילת תרופות מסוג איבופרופן, ולהעדיף שימוש בכדורים ממשפחת הפרצטמול, כדוגמת אקמול ודקסמול. בישראל, תרופות האיבופרופן הפופולריות הן אדוויל ונורופן.

ההמלצה נמסרה אתמול (שלישי) על ידי דובר הארגון, כריסטיאן לינדמאייר, במהלך מסיבת עיתונאים בז'נבה, וזאת בעקבות דבריו של שר הבריאות הצרפתי, אוליביה וראן. בציוץ בטוויטר בשבת האחרונה, הזהיר וראן כי נטילת תרופות אנטי-דלקתיות, כדוגמת איבופרופן וקורטיזון, עלולות להחמיר את תסמיני מחלת הקורונה: "אם יש לכם חום – קחו פרצטמול". וראן ציין, עם זאת, כי "במידה וכבר התחלתם לקחת תרופות אנטי-דלקתיות, או שאתם בספק – התייעצו עם הרופא שלכם".

אזהרתו של וראן התבססה על מחקר מדעי, שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי "לנסט", שהעלה את ההשערה כי תרופות אנטי דלקתיות גורמות להגברתו של אנזים, שעלול להחמיר את השלכות נגיף הקורונה. בהתייחסו לדברים, הדגיש לינדאייר כי הסוגיה נבחנת על ידי מומחי ארגון הבריאות העולמי, כדי לתת הנחיות נוספות. לדבריו, כרגע ההמלצה היא להשתמש בתרופות פרצטמול, אך הארגון יוסיף ויעדכן על כל התפתחות. הוא הוסיף והזהיר, כי אין ליטול איבופרופן ללא מרשם רופא: "אם אנשי מקצוע רושמים איבופרופן, זה כבר נתון לשיקול דעתם".

יודגש, כי שימוש בתרופות פרצטמול צריך להיעשות בהתאם למנה המומלצת, שכן מינון יתר עלול לגרום נזק לכבד.

תגיות:ארגון הבריאות העולמינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה