חדשות בעולם

טירוף באיראן: ההמון מסתער על שער של ’קדוש’ כדי ללקק אותו - לא תאמינו מדוע

איראן: המון שעלה לרגל לקברו של אימאם בערים משהד וקום, עקר שער ופירק את הקבר של האימאם כדי ללקק את אבניו, מתוך אמונה שמעשה זה 'ירפא את הקורונה' 

אא

על רקע בהלת הקורונה שהמיתה 988 בני אדם עד כה, מתוכם 135 רק ביממה האחרונה - פורסם בימים האחרונים סרטון ובו המון של אלפי בני אדם פושט על אתר קבורה של 'קדוש' מוסלמי בעיר משהד ובעיר קום. 

כידוע, עד כה נדבקו במדינה למעלה מ-16,000 בני אדם בנגיף הקורונה, כך על פי נתונים שפרסמו בכירים במשטר האיראני. 

מנגד, גורמים אחרים מדווחים כי מספר הנפגעים שדווח לתקשורת קטן בהרבה ממספר הנפגעים האמיתי, וכי השלטון מסתיר מהציבור את האמת בנוגע למימדי הנזק שהנגיף זורע במדינה. 

איך מתמודד העם עם המידע הזה? בדרך הזויה, אך אמיתית: על פי הדיווחים באתר החדשות NBCnews, ההמון שעלה לרגל לקברו של האימאם במשהד, מאמין כי ליקוק השער והקבר של האתרים המקודשים להם - מגן מפני הקורונה. על פי אמונה זו, אלפים פשטו על קבר האימאם - ששמו הוא עלי א-רידא, והחלו לפרק אותו כאחוזי אמוק. 

את האבנים, כך הסבירו לשוטרים שהוזעקו למקום בשל ההמולה שנוצרה - רצו המאמינים לקחת לביתם, כדי ללקק אותם שם. 

צפו בתיעוד:

 

בזה אחר זה עלו לרשתות החברתיות באיראן סרטונים של מתפללים, שבהם הם נראים כשהם מנשקים ומלקקים את אבני הקבר והשער שלו - מבלי לחשוש לנגיף הקורונה שתוקף את המדינה שלהם. 

בניסיון למנוע מהמתפללים את הפאניקה - הממשלה לא נעלה את קום - העיר המוסלמית השיעית שזוהתה על ידי הרשויות כמרכז ההדבקה, אך הטילה מגבלות רחבות כמו מגבלות על מי שמותר לו להיכנס למתחם הקבר, ומי שיכול רק לעמוד מחוץ לגדר. 

תחילה עלה רעיון לסגור את המקום כליל כדי למנוע התערבבות של נשאי הקורונה עם אנשים בריאים, אך אנשי דת שיעים נלחמו על כך והצליחו למנוע מהרשויות לסגור את המקום שממנו, כך הם מאמינים, יגיע הריפוי לקורונה עבור המתפללים. 

שוטרים ניסו להדוף את המתפללים ולהרחיק אותם מהקבר בתואנה שנגיף הקורונה מהווה סכנת מוות - אך הללו סירבו להקשיב, והמשיכו להתנפל על הקבר ועל השער כדי להמשיך במנהג המוזר. 

אחד המתפללים בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות באיראןאחד המתפללים בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות באיראן

"יש אנשים שאומרים שהמנהג הזה מפיץ את נגיף הקורונה, אז אני כאן כדי ללקק את הקבר ולהידבק בקורונה", אומר המתפלל שבתמונה בסרטון, ומדגים כיצד הוא מלקק את השער. "ככה אני מעביר את הנגיף". 

מתפלל אחר הצטרף לדבריו ואמר: "אני מלקק את זה, ולא אכפת לי מה יקרה. אני לא מפחד מנגיף הקורונה", סיכם והמשיך ללקק את השער. 

תגיות:איראןשערהזויליקוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה