חדשות בריאות

חולת הקורונה שילדה בן: "תנו לי להחזיק אותו"

רוני, חולת קורונה שלראשונה בישראל ילדה תחת מגבלות הבידוד, סיפרה על תחושותיה לאחר שהופרדה מתינוקה לאחר הלידה: "ראיתי אותו כמה שניות, בקושי הספקתי לקחת שתי תמונות, ולקחו אותו ממני מיד החוצה. אפס מגע". היא הביעה אופטימיות, שתוכל בקרוב להתאחד עם בנה: "אני מקווה שיימצא פתרון"

  • כ"א אדר התש"פ
אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

רוני, חולת קורונה שלראשונה בישראל ילדה תחת מגבלות הבידוד, התראיינה הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל, וסיפרה לישי שנרב על תחושותיה.

היולדת בת ה- 35, תושבת קריית יערים, שהתה בבידוד ביתי בשל חשש להידבקות בנגיף הקורונה, לאחר שנחשפה לחולים מאומתים ביישוב: "במוצאי שבת הגיעה הבשורה שטלטלה אותי, הם כולם נדבקו, הורים ו- 5 ילדים. מיד באותו רגע התקשרתי למד"א ואמרתי שאני מתחננת, שיבואו לבדוק אותנו כי אני בחודש תשיעי".

צוות מד"א פינה שלשום את רוני לבית החולים הדסה עין כרם, עם צירים ובתחילתה של לידה. עם הגעתה, היא התקבלה על ידי צוות מיוחד וממוגן, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. היא הועברה אל חדר מבודד ומצויד, שהמתין לה בבניין מרוחק ממחלקת היולדות. במהלך הלידה ליוו אותה שתי מיילדות ממוגנות, והיא עצמה הייתה כל העת עם מסכה על פניה.

"התינוק יוצא, המיילדת אומרת לי: 'מזל טוב, נולדה לך בת'. ואני אומרת לה: 'מה?!'. ואז היא אומרת: "אה, לא לא, זה בן!'. לקחו אותו מיד. אני ראיתי אותו כמה שניות, בקושי הספקתי לקחת שתי תמונות, ולקחו אותו ממני מיד החוצה. לא חיבוק, לא ליטוף. אפס מגע".

מספר שעות לאחר הלידה חזרה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה, אותה עברה היולדת מיד בהגעתה לבית החולים. התינוק, שנבדק אף הוא לקורונה, נמצא נקי: "הפחד היה שמכמה שניות שהוא היה איתי, הוא נדבק מהאוויר", אמרה.

האם ותינוקה, שנמצא כרגע בפגייה תחת השגחה צמודה, צפויים לעבור את הזמן הקרוב בנפרד. עם זאת, בבית החולים החלו לבחון אפשרויות לאחד בין השניים. "רק תיתנו לי להחזיק אותו, אני מקווה שיימצא פתרון", הביעה רוני אופטימיות.

מבית החולים נמסר, כי "היולדת עטופה באהבה וחום של אנשי הצוות. במהלך האשפוז נשלחו אליה תמונות של התינוק הטרי, כשהוא עטוף באהבה ותשומת לב בלתי פוסקת, והיא אף מעודכנת טלפונית ישירות על ידי הרופא המטפל בו. אין ספק כי אלו ימים לא קלים עבורה, אך החשוב ביותר הוא כי תשוב אל תינוקה כשהיא בריאה ושלמה. יחד, נעבור איתה את הימים המורכבים והמאתגרים".

תגיות:לידהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה