חדשות בריאות

משרד הבריאות מבהיר: הדיווח על 344 חולי קורונה - אינו נכון

משרד הבריאות הוציא דיווח על זינוק במספר חולי הקורונה בישראל, אך דקות לאחר מכן הודיע מדובר בטעות. המספר המעודכן, נכון לעכשיו, עומד על 255 חולים מאומתים

(יונתן זינדל, פלאש 90)(יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע בצהריים (שני), כי הדיווח שנמסר מטעמו על זינוק במספר חולי הקורונה המאומתים בישראל ל- 344 אינו נכון, ונובע מתקלה ביישומון. בעדכון האחרון, שנמסר שעה קלה קודם לכן, דווח על 255 חולים – עלייה של 5 חולים לעומת הדיווח משעות הבוקר, אז נמסר כי 231 חולים נמצאים במצב קל, 11 במצב בינוני ו- 4 במצב קשה. 4 חולים החלימו, ושוחררו מבתי החולים. עד כה נערכו בישראל בדיקות קורונה ל- 8,325 בני אדם.

רופא מתמחה במחלקה האורולוגית בבית החולים איכילוב בתל אביב נדבק בנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר הבוקר (שני), כי הרופא החל לסבול מתסמינים קלים, ונבדק במעבדת בית החולים לאימות קורונה. התוצאה יצאה שלילית, אך אתמול הוא ביצע בדיקה נוספת שיצאה חיובית.

לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע עם הרופא הועברו לבידוד מרגע קבלת התשובה החיובית של הרופא. בבית החולים אמרו, כי המחלקה סגורה לקבלת חולים חדשים, ופועלת עם מספר מועט של אנשי צוות שלא נחשפו.

אמש דווח, כי מנהלת מחלקה באיכילוב אובחנה כחולת קורונה. אנשי הצוות במחלקה והחולים ששהו בה הועברו לבידוד במחלקה אחרת. עובדת המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות נדבקה אף היא בנגיף. מצבה מוגדר קל, והיא ושאר חברי הצוות שעבדו איתה נמצאים בבידוד.

אחת מהחולות במרכז הארץ הינה עובדת המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. מצבה של העובדת קל, והיא נמצאת בבידוד. אנשי הצוות שעבדו איתה נשלחו אף הם לבידוד. ממשרד הבריאות נמסר, כי הוא עובד על יצירת חלופות לבדיקות באמצעות צוותים ממעבדות אחרות. אמש דווח, כי מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב בתל אביב אובחנה כחולת קורונה. אנשי הצוות במחלקה והחולים ששהו בה הועברו לבידוד במחלקה אחרת.

כרבע מתושבי היישוב טלז סטון (קרית יערים) שליד ירושלים נכנסו לבידוד ביתי, לאחר ש- 6 בני משפחה מהיישוב אובחנו כחולי קורונה. אמש התברר, כי יולדת תושבת היישוב אובחנה אף היא כחולה. ראש המועצה המקומית, יצחק רביץ, קרא לתושבי היישוב, ששהו במקומות בהם היו החולים, להיכנס באופן לבידוד: "זה לא משחק, ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את הדברים. בס"ד זו הדרך היחידה למגר את המגיפה. אם יישמר הבידוד, ובכלל אם נשמור על הכללים שפרסם משרד הבריאות, נוכל בחסדי שמיים לעצור את המגיפה".

בבית לדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים התגלו מספר מקרי הידבקות בקורונה. מקור ההדבקה הינו עובדת סוציאלית, שלא ידעה שנדבקה בנגיף, ושהתה במתחם. עד עתה אובחנו 6 חולים, ביניהם 3 עובדות, שתי מטפלות וקשישה המתגוררת במקום. דיירי הבית וצוות עובדיו הוכנסו לבידוד.

הנשיא ראובן ריבלין ואנשי צוותו עברו הבוקר בדיקות לאבחון קורונה, במסגרת נוהל שגרתי לשלילת הידבקותם. אתמול עברו ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו הקרובה בדיקות לאבחון הנגיף, וזאת בעקבות הנחיות שהוציא סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הבדיקות יצאו תקינות, ואף אחד לא נמצא חיובי לנגיף. בהודעה הודגש, כי לאף אחד מהנבדקים לא הופיעו סימפטומים טרם הבדיקה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה