חדשות בריאות

הקורונה בצה"ל: 5 חולים מאומתים, 3,720 מבודדים

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, פירט את צעדי ההיערכות של צה"ל למניעת התפשטותו של נגיף הקורונה. בין היתר, הוחלט על עוצר יציאות למשך חודש, ובכניסה למתקנים חיוניים ייערכו בדיקות חום ותשאול

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר היום (שני) כי 3,720 חיילים בסדיר וקבע נמצאים בבידוד, בשל חשש שנדבקו בנגיף הקורונה. בין המבודדים – מספר קצינים בכירים, בדרגות אלוף-משנה ועד אלוף, וכן 92 אזרחים עובדי צה"ל. בתדרוך לכתבים, אמר זילברמן כי רוב המבודדים חזרו מחופשה פרטית בחו"ל, וחלקם נחשפו לחולי קורונה. בקרב חיילי צה"ל אומתו עד עתה 5 חולים.

זילברמן פירט את צעדי ההיערכות בהם נוקט צה"ל למניעת התפשטותו של הנגיף. בין היתר הוחלט על עוצר יציאות למשך חודש של כל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה והאימונים וביחידות הסגורות. הנושא ייבחן שוב בשבוע הבא. בבסיסים פתוחים ניתנה הנחיה לרדד את כוח האדם ולעבוד במשמרות, ללא חפיפה פיזית ביניהן. בכניסה למתקנים חיוניים ייערכו בדיקות חום ותשאול לכל הנכנסים.

בנוסף, ציין דובר צה"ל כי רוב הגיבושים בוטלו לפי שעה. גיוסי חודש מרץ ממשיכים לפי המתוכנן, למעט דחיית גיוס זמנית למי שנמצא בבידוד. הגיוסים יתקיימו ללא נוכחות הורים.

עוד הוחלט להגביל את הדיונים לנוכחות של עד 10 עשרה משתתפים. ההתכנסות בחללים סגורים תוגבל ל- 30 משתתפים, ובשטח פתוח עד ל- 100 נוכחים. הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה להגביר את השימוש באמצעים טכנולוגיים ככל הניתן, לצורכי עבודה ולמידה מקוונת. לחדרי האוכל הצבאיים יוכנסו לא יותר מ- 100 סועדים, ובמידת הצורך – הארוחות ייערכו בסבבים, או בהפרדה באמצעות מחיצות.

זילברמן התייחס בדבריו ברמיזה להתפרצות הקשה של הקורונה באיראן,  כשאמר כי המגפה גרמה לירידה בפעילות הטרור שלה: "מדינות שחטפו את זה יותר מאיתנו – הפעילות שלהן היא בנוהל מרודד".

תגיות:צה"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה