חדשות בארץ

ליברמן נגד נתניהו: "הים הוא אותו ים וביבי אותו ביבי"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי אינו מעוניין להגיע לאחדות: "נתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד 8 חודשים לבחירות חדשות על כנפי המנצח הגדול של הקורונה"

נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב היום (ראשון) על הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת ממשלת חירום לאומית לתקופה של חצי שנה. "מכיוון שאני מכיר את נתניהו יותר מיום אחד, השתכנעתי שמאחורי הקריאות לא עומד שום דבר מעבר למשחק האשמות וניסיון לדה-לגיטימציה של כל מפלגות האופוזיציה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"אמש ראיתי את מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, ושמעתי את פנייתו הנרגשת הבוקר", הוסיף ליברמן. "אני חייב להודות שתחושתי, מההופעות של ראש הממשלה בימים האחרונים, קשה ביותר. הודעתי, שבכל הנוגע למאבק בקורונה – ישראל ביתנו תתמוך בכל הצעדים הנחוצים ללא קשר למצב הפוליטי. אני מצפה מראש הממשלה שיפרסם את כל הצעדים שבכוונתו לנקוט, ויציין במיוחד את אותם צעדים שבהם הוא זקוק לסיוע של ישראל ביתנו בכנסת ובכלל, ונשמח לעמוד לרשותו".

"לגבי ממשלת חירום לאומית – במידה ואכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים אותה משתי המפלגות הגדולות בלבד, ואת כל שאר המפלגות להשאיר בחוץ", הבהיר יו"ר ישראל ביתנו. "זה לא הזמן לפתוח במשא ומתן קואליציוני מסורבל לחלוקת תפקידים, משרדים ותקציבים. לשתי המפלגות הגדולות ביחד 69 מנדטים, ורשת ביטחון של ישראל ביתנו, של 7 מנדטים, מובטחת מראש".

בהמשך דבריו תקף ליברמן את בלוק הימין, וטען כי "היעד האסטרטגי" של נתניהו לא השתנה – "פסקת ההתגברות + החוק הצרפתי. התנאי ההכרחי לכך הוא בחירות חדשות והשגת 64-63 מנדטים לקואליציה חרדית משיחית בראשות נתניהו. המסקנה היא, שנתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד 8 חודשים לבחירות חדשות על כנפי המנצח הגדול של הקורונה".

"בסיכומו של דבר – הים הוא אותו ים, הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי", חתם ליברמן את דבריו.

הנשיא ראובן ריבלין החל בשעות הבוקר את ההתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת, לקראת קבלת ההחלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה. הרשימה המשותפת הודיעה לו על החלטתה להמליץ פה אחד על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הבהיר כי ההמלצה מותנית בכך שגנץ יפעל להקמת ממשלת מרכז-שמאל: "יותר מאשר אהבת מרדכי, זה בעיקר משנאת המן. אנחנו רוצים להפיל את בנימין נתניהו". הוא ציין, כי בקרב הרשימה המשותפת היה ויכוח קשה: "בל"ד התנגדו לכל המלצה. יחד עם זאת, הם קיבלו החלטה אמיצה, שמבחינתם העיקר זה אחדות הרשימה המשותפת". בעקבות המלצתה של הרשימה המשותפת, המפתח נמצא כעת בידיו של ליברמן. אם יחליט להמליץ על גנץ – יזכה יו"ר כחול לבן ל- 61 תומכים מול 58 לראש הממשלה בנימין נתניהו.

עד שעות הצהריים הגיעו לבית הנשיא נציגי הליכוד, כחול לבן וש"ס. כצפוי, הליכוד וש"ס המליצו על נתניהו, בעוד נציגי כחול לבן הבהירו כי הם דוחים את הצעתו של ראש הממשלה לממשלת חירום וקראו לנשיא להטיל על גנץ את תפקיד הרכבת הממשלה. גנץ ומספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, יישרו הבוקר קו עם עמיתיהם לקוקפיט, יעלון ויאיר לפיד, ודחו אף הם את קריאתו של נתניהו לאחדות. "בימים אלו אנחנו צריכים לנסות למצות כל דרך להקים ממשלה עבור אזרחי ישראל", כתב אשכנזי בטוויטר. "עם זאת, פניו של נתניהו אינם לאחדות ושותפות אמיתית, וגם לא לממשלת חירום, שכן משא ומתן לא יכול להתנהל דרך התקשורת. הנהגת כחול לבן מאוחדת כולה, כשהשיקול המנחה אותנו הוא טובתם של אזרחי ישראל בעת הזו".

בשל התפשטות נגיף הקורונה, סבב ההתייעצויות של הנשיא עם הסיעות יסתיים הערב. בהמשך היום צפויים להגיע נציגי שאר הסיעות: ימינה, העבודה-גשר-מרצ, ישראל ביתנו ויהדות התורה.

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה