חדשות יהדות

רבה של רומא על המחסור בבשר כשר: "השוחטים שלנו מגיעים מישראל"

בעקבות נגיף הקורונה שהשתלט על איטליה והטיל עליה הסגר - רבי שמואל ריקרדו די-סיני, רבה הראשי של רומא, אומר כי הוא מאוכזב ביותר ממדיניות ישראל ומכך שהיא אינה מאפשרת מעבר ליהודי איטליה אל תוכה

אא

בעקבות נגיף הקורונה שהשתלט על איטליה (כיום היא נחשבת למובילה ביותר אחרי סין, עם מקרי הידבקות ומוות שגבה את חייהם של 827 בני אדם באיטליה לבדה) - רבי שמואל ריקרדו די-סיני, רבה הראשי של רומא, אומר כי הוא מאוכזב ביותר ממדיניות ישראל ומהיחס שלה ליהודי איטליה.

לדברי הרב די-סיני, הקושי העיקרי שעומד בפני יהודי איטליה בתקופה זו מלבד ההסגר, הוא ההתארגנות לקראת פסח, והבשר הכשר שנמצא במחסור גדול. "רוב השוחטים שלנו מגיעים מישראל, וכעת הם לא יכולים להגיע", אומר די-סיני בראיון ל'מקור ראשון'. "אנחנו בודקים אם ניתן לאשר את כניסתם, אך כלל לא בטוח שיינתנו להם אישורי כניסה, וייתכן כי גם בתי המטבחיים ייסגרו

איתה מתמודדים יהודי איטליה נוגעת לחג הפסח הממשמש ובא – מחסור בבשר כשר. "רוב השוחטים שלנו מגיעים מישראל, וכעת הם לא יכולים להגיע. אנחנו בודקים אם ניתן לאשר את כניסתם, אך כלל לא בטוח שיינתנו להם אישורי כניסה, וייתכן כי גם בתי המטבחיים ייסגרו".

 

יש כנראה צמא לשמוע דברי תורה"

לדברי הרב, שהוא גם רופא בתחום הרדיולוגיה בכובעו השני, אסורה ההתקהלות וההימצאות באזורים ציבוריים ללא אישור מיוחד, ולכן גם התפילות במניין התבטלו. ועם זאת, הרב מצא דרך ייחודית לקיים שיעורי תורה שלא בצורה פיזית - והחל למסור אותם בצורה וירטואלית. "לפחות את זה אנחנו יכולים לקיים. בינתיים בשיעור אחד צפו 2000 איש, יותר מממוצע המשתתפים בשיעור רגיל. יש כנראה צמא לשמוע דברי תורה", הוא אומר. 

הרב גם דיבר על האיסור שהטילה מדינת ישראל בין היתר על כניסת יהודי איטליה לתחומה, ואמר כי "יש בי אכזבה עמוקה ממדינת ישראל. לא מאפשרים לנו להתאחד עם קרובי המשפחה בישראל, לכבוד החג. מדינת ישראל תמיד אומרת שהיא מסייעת לתפוצות, אבל במקרה הזה אנחנו מרגישים שאין כל עזרה".

הרב דיבר על יהודים איטלקים שאינם חולים ולא מהווים סכנה אמיתית לציבור. "הם יכולים להיבדק ולהיכנס לבידוד, אבל לא מאפשרים להם", הוא מסכם ואומר כי הוא מצפה מישראל שתפתח את שעריה ליהודים האלה, ללא שהיות. 

תגיות:יהודיםאיטליהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה