חדשות בארץ

חדשות השבת: נתניהו שוקל להשבית את המשק, במשרד הבריאות מרגיעים

ברקע האפשרות על השבתת המשק, מאות ישראלים פשטו על הסופרים ובמשרד הבריאות נאלצו להבהיר: "הסופרים יישארו פתוחים - נקודה. אין טעם להסתער עליהם". מספר החולים בישראל עלה ל-178, חולה נוסף מרשות שדות התעופה וטראמפ הכריז אמש על מצב חירום. כל מה שחשוב לדעת

אא

מניין חולי הקורונה בישראל עלה הערב (מוצ"ש) ל-178, לאחר שביממה האחרונה אובחנו 35 נוספים. מצבו של אחד מהם השתפר, ומצבם של שני חולים מוגדר כעת קשה. 11 נוספים במצב בינוני ו-165 במצב קל. עד כה החלימו ושוחררו 4 חולים. במשרד הבריאות עדכנו כי 124 בני אדם מאושפזים בבתי החולים, 9 נוספים יאושפזו ועוד 27 חולים נמצאים בביתם.

התפשטות הקורונה: עלה ל-30 מספר הנשאים בשטחי הרשות הפלסטינית: נוספת משרד הבריאות ברמאללה הודיע כי אובחנו שלושה נדבקים נוספים בקורונה בבית לחם. בכך עלה מניין הנדבקים בגדה המערבית ל-38. 37 מהנדבקים אובחנו בבית לחם ונדבק נוסף אובחן בטול כרם.

רשות שדות התעופה: אותר עובד נוסף שחלה. הערב הודיע משרד הבריאות כי עובד רשות שדות התעופה בחטיבת הביטחון, השוהה בביתו עשרה ימים, אובחן אמש כחולה קורונה. מצבו מוגדר קל. הפעם האחרונה שהעובד נכח במקום עבודתו הייתה ב-4 במרץ. מחקירת המשרד עלה כי 83 עובדי ביטחון, נהג הסעות ושתי בקריות של רשות האוכלוסין באו עמו במגע והם הועברו לבידוד.

לקראת הגבלות נוספות: היערכות להכרזה על השבתת המשק לזמן מוגבל. בשעות הקרובות יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון חירום שיעסוק בסוגיית הפחתת עקומת ההידבקות בכלל האוכלוסייה בארץ, באמצעות צעדים נוספים של השבתת חלקים גדולים מהמשק. על פי הפרסומים, על הפרק עומדת הצעה להקפיא את הפעילות ברוב מקומות העבודה, למעט אלו המוגדרים כחיוניים, למשך זמן מוגבל. הצעה אחרת כוללת צמצום רחב, אך פחות דרמטי, בהיקף העבודה תוך מעבר לעבודה חלקית בחברות וארגונים רבים.

האפשרות השלישית היא להכריז על מצב חירום שיאסור עבודה באופן גורף, למעט כאלו שוועדת החריגים התירה להם. בנוסף, נשקלת השבתה של גני הילדים. בעקבות ההתפתחויות, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הודיע הערב על ישיבה בשעה 20:00 בהשתתפות ראשי ההסתדרויות והאיגודים המקצועיים במשק, לדיון על גיבוש הצעדים לתמיכה במשק בתקופת החירום הצפויה.

בהלת הנגיף: מאות ישראלים פשטו על הסופרים. בעקבות הדיווחים על השבתה אפשרית מוחלטת של המשק, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הבהיר היום כי גם במקרה של סגר, המרכולים יוסיפו לפעול כרגיל. "אזרחי ישראל, הסופרים יישארו פתוחים - נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת לכל תסריט אפשרי". בר סימן טוב הוסיף: "אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, הבהירה גם היא כי "מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם". עוד אמרה כי "יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך". היא הוסיפה כי "כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תימשך". השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "זו תקופה מאתגרת שמחייבת את כולנו לאחריות אישית ולערבות הדדית. ארגוני החירום וההצלה של המשרד לביטחון הפנים מתמודדים עם אתגרים חדשים, ועושים את כל הפעולות הנדרשות כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. חשוב לי להבהיר שלפי כל התרחישים שהוצגו למשטרה ולמשרדי, כל העסקים החיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת ועוד – יישארו פתוחים וזמינים לציבור הרחב".

עוד אמר ארדן כי במשטרה נערכו לתרחישים שונים, ושוטרים הוצבו מחוץ למרכולים. "הצבת שוטרים ליד מרכזי מזון נעשתה אך ורק רק כדי לשמור על הסדר הציבורי, כיוון שצפינו שעלולה להיות הגעה מוגברת של אזרחים". לדבריו, "אין סיבה להגעה הדחופה לסופרים כי לפי כל התרחישים שהוצגו למשטרה ולמשרדי, עסקים חיוניים כמו חנויות מזון ובתי מרקחת ועוד – יישארו פתוחים וזמינים לציבור הרחב".

בעקבות התפשטות הנגיף: טראמפ הכריז על מצב חירום. אמש מסר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הצהרה לאומה בה התיישר לראשונה עם שאר מדינות העולם והכריז על מצב חירום לאומי בשל התפשטות וירוס הריאות. בהצהרה מהבית הלבן מסר הנשיא כי הקצה 50 מיליארד דולרים לממשל המקומי למען המאבק בווירוס, שגבה עד כה את חייהם של 41 אמריקנים והביא לחוליים של לפחות 1,678 אזרחים נוספים. הוא גם קרא למדינות להקים מרכזי חירום בהקדם האפשרי.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שני יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

מזג האוויר בשלישי יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות ויהיה קריר מהרגיל. לקראת צהריים הרוחות יתחזקו ויחל גשם בצפון הארץ ובמרכזה, בערב הגשם יתחזק ויתפשט לצפון הנגב.

תגיות:נגיף הקורונהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה