חדשות בארץ

נתניהו: "להקים ממשלת חירום לאומית – עוד הערב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על ביטול הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות. ההחלטה איננה כוללת את החינוך המיוחד, נוער בסיכון, פנימיות וגני ילדים. הוא קרא להקמת ממשלת חירום לאומית לתקופה מוגבלת: "כרגע מה שנדרש זו אחריות לאומית. נטפל במשבר בכוחות משותפים"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) על ביטול הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות, במסגרת ההתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה. על רקע המשבר הבריאותי, הוא פנה בקריאה להקמת ממשלת חירום לאומית "עוד הערב".

"אנחנו בעיצומו של אירוע עולמי ואירוע לאומי, שלא היה כדוגמתו בכל שנות קיומה של המדינה", פתח נתניהו את מסיבת העיתונאים שערך במשרד ראש הממשלה בירושלים. "ארגון הבריאות העולמי הכריז על הקורונה כמגפה כלל עולמית. בשלב הזה אין חיסון לנגיף, והצפי הוא שגם אם יימצא – זה יקח זמן רב. זה לא עניין של ימים, לא שבועות, והלוואי שיכולתי להגיד שזה עניין של חודשים". הוא ציין כי "הנגיף מתפשט בטור גאומטרי. באיטליה נמנו עד כה למעלה מ- 1,000 מתים. צפי התמותה הוא בין 2 ל- 4 אחוזים. זה שיעור גבוה מאוד. זו מגפה אמיתית. תעשו לבד את החשבון של מספר האנשים שאפשרי שימותו מהמחלה. מדובר במספרים גדולים מאוד. אצלנו זה עלול חלילה להגיע למספרים גדולים. לכן אנחנו מצווים לעשות הכל כדי שזה לא יהיה".

נתניהו הבהיר, כי "היעד העליון" הינו "להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה. כך נוכל לקבל זמן יקר, לטפל בחולים שחלו באופן כזה שמערכת הבריאות לא תקרוס, ולהרוויח זמן יקר כדי לנסות למצוא חיסון לנגיף בעזרת מיטב המוחות בארץ ובחו"ל". לדבריו, "אנחנו באירוע מתגלגל, שאף אחד לא מכיר אותו, וכולם מסתדרים תוך כדי תנועה". ראש הממשלה הזכיר, כי עד עכשיו התקבלה שורה של החלטות, האחרונה שבהן איסור על התקהלויות של יותר מ- 100 איש. "אנחנו חייבים לנקוט בצעדים נוספים. המפתח לניצחון על הנגיף הוא מניעת ההדבקה. המפתח למניעת ההדבקה הוא כפול: ראשית, שמירת היגיינה אישית. אל תלחצו ידיים, ותרחצו ידיים. זה הכי אחראי שיש, זה לא משחק".

"הדבר השני הוא שמירת מרחק מינימלי של מטר, ורצוי שני מטר. זה יכול לעצור באופן מהותי את קצב ההדבקה. היום, במסגרת שמירת המרחק, אנחנו נוקטים צעד חיוני נוסף: אנחנו סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות. אנחנו עושים זאת בשיקול דעת. ההחלטה הזו איננה כוללת את החינוך המיוחד, הפנימיות והנוער בסיכון. כרגע ההחלטה אינה כוללת פעוטונים וגני ילדים. אנחנו מבינים את הצורך בצוותים חיוניים עבור כיתות א' עד ג'. ניתן פתרונות מיוחדים". נתניהו רמז בדבריו לצעדים נוספים למאבק בנגיף, הצפויים בעתיד הקרוב: "אנחנו מבינים שנידרש לטפל בתחבורה הציבורית, בתי סוהר, וכל מקום שעלול להיות מועד להתפשטות הנגיף. נפתח גם עמדות בידוק חדשניות".

ראש הממשלה סיים את דבריו בקריאה להקמת ממשלת חירום: "לפני 53 שנים, ערב מלחמת ששת הימים, קמה בישראל ממשלת חירום לאומית. אני קורא להקים ממשלה דומה עכשיו – עוד הערב. בלי היסוסים או דחיות. זו תהיה ממשלת חירום לאומית לתקופה מוגבלת. יחד נילחם להציל את חייהם של רבבות אזרחים. אנחנו חייבים לשים בצד את הפוליטיקה. כרגע מה שנדרש זו אחריות לאומית. נטפל במשבר בכוחות משותפים, אחר כך נוכל לחזור לנקודה שהיינו בה. העם שלנו תמיד ידע להתלכד בזמני חירום – זו שעת חירום. כולנו בסירה אחת, למעשה כל האנושות בסירה אחת".

מוקדם יותר הערב קרא שר הביטחון נפתלי בנט בקריאה דומה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ: "זוהי שעת חירום, ובשעה כזו נדרשת ממשלת חירום לאומית בראשות נתניהו. אחדות עכשיו – רבים אחר כך", אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות. "'אנחנו נעביר חוק שיקפיא את כל ההליך הפוליטי למשך 6 חודשים, ועוד 6 חודשים נוכל כולנו לחזור בדיוק למקום שבו היינו ולהמשיך להתווכח. אף מפלגה לא תאבד מכוחה או מיכולתה לנהל משא ומתן''.

''הנגיף לא מבחין בדעות פוליטיות, וזה מחייב אותנו לאחדות לאומית רחבה", הוסיף בנט. "אני קורא לחבריי במפלגות הציוניות, מימין ומשמאל: היכנסו תחת האלונקה, הצטרפו עכשיו לממשלת חירום לאומית".

חבר הכנסת יועז הנדל (כחול לבן) – שהביע בימים האחרונים את התנגדותו להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת – התבטא ברוח דומה: "מלכתחילה היה צריך ממשלת אחדות כדי לרפא את החברה הישראלית, ועכשיו זה כבר צו 8", כתב בטוויטר שלו. קודם לכן כתב בכיר הליכוד, גדעון סער: "הקמתה בהקדם של ממשלת אחדות – ולו לתקופה קצובה – היא צו השעה כדי להתמודד עם משבר הקורונה, שהשלכותיו מוחשיות ומרחיקות לכת. לא פחות מכך הדבר נדרש על מנת להשיב את אמון אזרחי המדינה במערכת הפוליטית".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה