חדשות בארץ

ליברמן משנה מדיניות? "המצב מורכב, הכי טוב זו אחדות"

יממה לאחר שהכריז כי "נתניהו דוחה לחלוטין את רעין ממשלת האחדות", יו"ר ישראל ביתנו רומז על שינוי אפשרי בגישה ומודיע כי האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות לאומית

ליברמן במסיבת עיתונאים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן במסיבת עיתונאים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי "האופציה הטובה ביותר" היא זו הכוללת ממשלת אחדות לאומית. "המצב הוא מורכב, ואנחנו מקווים שביום ראשון כנסת חדשה תתחיל לעבוד באופן מלא", אמר ליברמן בריאיון לרדיו כאן רק"ע. לדבריו, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שהביאה למיתון משמעותי בכלכלה, "ברור לנו שאנחנו לא יכולים לאפשר בחירות רביעיות. זאת הייתה ההבטחה המרכזית שלנו במהלך קמפיין הבחירות".

דבריו של יו"ר ישראל ביתנו באים יממה לאחר שהבהיר כי עמדת המפלגה באשר לרשימה המשותפת נותרה בעינה, אולם, "אנחנו לא חייבים לספק כדורי הרגעה או מודיעין לנתניהו". הוא  אף הכריז כי נתניהו לא מעוניין כלל בממשלת אחדות. לדבריו, "זה לא מעניין אותו. הוא מחויב לקידום שני חוקים: החוק להגבלת בית המשפט העליון, ו'החוק הצרפתי' למניעת חקירת ראש הממשלה. והוא גם מתכונן לבחירות הרביעיות, כך שזה לא מעניין אותו".

בכחול לבן מקדמים סדרת מהלכים שנועדו להביא לתוצאה שבה יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מודח מראשות מפלגתו או מראשות הממשלה. היוזמה העיקרית עליה שוקדת המפלגה היא קידום חוק שימנע מחבר כנסת המואשם בפלילים להרכיב ממשלה, ובשלב זה מסתמן לו רוב של 62 תומכים. אלא, שבכדי להביא את החוק לאישור, נדרש, בין היתר, מכחול לבן להדיח את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד. על פי הפרסומים, כבר ביום שני צפוי המהלך לקרום עור וגידים, לאחר שיו"ר ישראל ביתנו נתן לכך אור ירוק. ליברמן עצמו טען בפומבי כי ההחלטה אם להחליף את אדלשטיין תתקבל אחרי שנשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל את המנדט על אחד מהמועמדים.

יו''ר כחול לבן מגיע לפגישתו עם ליברמן בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יו''ר כחול לבן מגיע לפגישתו עם ליברמן בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ביום ראשון יחל הנשיא בסבב התייעצויות לקראת הטלת המנדט, ובכחול לבן מעריכים כי ליברמן יודיע על יו"ר המפלגה בני גנץ כמועמדו להרכבת הממשלה. עם זאת, בריאיון לכאן חדשות סירב ליברמן להצהיר על מי יתמוך. "יהיה גרוע להגיד לנשיא מה ההמלצה שלנו לפני שפגשנו אותו, דרך התקשורת. נפגוש את הנשיא ביום ראשון ונכריז על החלטתנו", אמר.

לפי המתווה של יו"ר ישראל ביתנו, בשלב הראשון תושבע ממשלת אחדות בנהגת הליכוד וכחול לבן שיהיו החברות היחידות בה, ואילו שאר הסיעות בכנסת יתמכו בה מבחוץ. לפי מתווה זה, הממשלה תורכב מ-68 מנדטים. ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו אמר גם הוא בריאיון לערוץ הכנסת כי "אנחנו לקראת סוג של מיתון, משבר כלכלי – והמשבר הזה מחייב חשיבה מחודשת: חשיבה של ממשלת אחדות".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה