חדשות בארץ

האם ההוריקן בדרכו לישראל? אל דאגה, מדובר בפייק ניוז

גם אתם קיבלתם לאחרונה הודעות על הוריקן שצפוי להגיע ארצה, ולזרוע אסון והרס רב? אז אתם יכולים להירגע: תופעת הפייק ניוז הגיעה גם לתחזיות מזג האוויר

אא

גם אתם קיבלתם לאחרונה הודעות על הוריקן שצפוי להגיע ארצה, ולזרוע אסון והרס רב? אז אתם יכולים להירגע: תופעת הפייק ניוז הגיעה גם לתחזיות מזג האוויר, ויותר ויותר אנשים מפיצים על כך אזהרות ברשתות החברתיות.

עדיין לא ברור מדוע, אך התופעה המדאיגה הולכת ומתרחבת בצורה של כותרות 'מפוצצות', פוסטים והודעות שמטרתן אחת היא: לזרוע בהלה ופחד בקרב הציבור, בנוסף לזאת שזרע כאן נגיף הקורונה. "אל תצאו מהבית, הוריקן מטורף משתולל", "ההוריקן מגיע ממצרים, ראו הוזהרתם", "ההוריקן יתחיל בדרום ויעבור לכל הארץ", "אשדודים ואשקולנים התכוננו להוריקן, הוא בדרך אליכם" - הודעות רבות מסוג זה הופצו ברשתות החברתיות, אך חזאי חדשות 13 אלעד זוהר הרגיע את הרוחות, תרתי משמע. 

"בשעות אלה מופצות מספר הודעות מבהילות באשר לסופה קיצונית המושווית להוריקן, ומתארות את אילת כעיר שצפויה לאסון טבע", הסביר זוהר. "הודעות מסוג זה שמופנות לחובבי חיזוי ומופצות בוויראליות לציבור הרחב - גורמות לבהלה נוראית. אני מציע לכולם להסתייג ולהתייחס בחשדנות לכל הודעה או תחזית שלא ברור לכם מי ערך אותה, לאיזה תאריך היא מתייחסת ובעיקר מי ניסח אותה".

זוהר הדגיש כי נתקל בתופעה הזו בצורת הודעות שרשרת מקבוצות של חובבי טבע וחיזוי, ואמר כי הן משפיעות באופן ניכר על דעת הקהל ו"אולי יותר מתחזית רשמית וחתומה על ידי גופי חיזוי מסודרים בישראל".

על כן הוא מבקש לשים קץ לתופעה ואומר כי ההודעות הללו רק עושות נזק לציבור ולמדע החיזוי כולו. "גם תחזית לאירוע חריג יכולה להימסר בטונים רגועים ושקולים", הוא מסכם. 

יצויין כי גופי החיזוי המסודרים בישראל הודיעו כי אכן צפוי מזג אוויר סוער שיתחיל מהיום (ה'). בדרום הארץ יורגשו גשמים עזים שיובילו לסכנת שטפונות, רוחות ואף ברד.  לפנות בוקר תחול התחממות, והסערה תירגע. 

תגיות:הוריקןישראלפייק ניוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה