חדשות בארץ

דרעי לכחול לבן: אל תשחקו משחקים; יעלון: הדחת נתניהו – מטרת על

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, קרא יו"ר ש"ס, אריה דרעי, להקמת ממשלת חירום לאומית, והזהיר את בכירי כחול לבן 'שלא לשחק במשחקים'. מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, אמר כי מפלגתו ממשיכה לפעול להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין לנו ברירה אלא להיתמך מבחוץ על ידי המשותפת"

דרעי ויעלון (תמונות: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)דרעי ויעלון (תמונות: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, קרא הבוקר (חמישי) להקמתה של ממשלת חירום לאומית, על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, הזהיר דרעי את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואת עמיתיו להנהגת המפלגה, משה יעלון וגבי אשכנזי: "אל תשחקו את המשחקים הפוליטיים של לפיד וליברמן".

"אם מישהו חושב שבשבוע הבא, בעוד אנחנו עסוקים במלחמה עם הקורונה, הוא יעשה פוליטיקה קטנה, ידיח יו"ר כנסת ויחוקק חוקים נגד נתניהו – זה יוביל לבחירות", הצהיר דרעי. "אי אפשר יהיה לשבת אחר כך ולדבר על ממשלת אחדות. בצעדים החד-צדדיים האלו אין שום תועלת, זו רק נקמה וקטנוניות".

דרעי הוסיף, כי הליכה לבחירות נוספות בצל משבר הקורונה הינה "טירוף במצב שלנו", וכי חייבים להקים ממשלת חירום שתזכה להסכמה לאומית רחבה. הוא הדגיש, כי נתניהו הוא שצריך לעמוד בראשות הממשלה: "אנחנו נמצאים במלחמה, שאנחנו עוד לא מבינים את המשמעויות שלה, ואתם רוצים ללכת ולעשות ניסיונות עם אנשים שאין להם שום טיפת ניסיון בניהול משרד ממשלתי, קל וחומר מדינה? גנץ יצטרך הרבה מאוד ללמוד כדי לקבל מהניסיון של נתניהו. איך אפשר לתת לו להתמודד עם הקורונה? הוא לא ימצא את הידיים והרגליים שלו".

 

יעלון: מעדיפים להפר את ההבטחה שלא להיתמך על ידי המשותפת

מוקדם יותר הבוקר, אמר יעלון בגלי צה"ל כי כחול לבן לא נסוגה מהתוכנית להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בריאיון לאילנה דיין, הבהיר מספר 3 בכחול לבן, כי מפלגתו מעדיפה להפר את ההבטחה שנתנה לפני הבחירות, שלא להסתייע ברשימה המשותפת, וזאת על מנת להדיח את נתניהו: "כל ממשלה שתביא לזה שראש הממשלה הנוכחי, הנאשם נתניהו, לא ישב על הכיסא – היא חשובה. תוצאות הבחירות מחייבות אותנו לעמוד בפני דילמה לא פשוטה – האם להפר הבטחת בחירות, כי מאוד לא רצינו להישען על המשותפת, או להפר הבטחת בחירות שלטעמנו יותר חשובה – איך מזיזים את נתניהו. במצב הזה, להזיז את נתניהו, שגורם נזק קשה למדינה, זו מטרת על. אין לנו ברירה אלא להיתמך מבחוץ על ידי המשותפת".

בהתייחסו להתנגדותם של חברי סיעתו, צבי האוזר ויועז הנדל, להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, אמר יעלון: "אני מציע לא לבנות על עריקה של אנשים מכחול לבן. אין דבר כזה. האוזר והנדל לא מתגעגעים ללשכה של נתניהו. יש דיונים פנימיים בכחול לבן, שהייתי מוותר שיצאו החוצה, אבל זה לא העניין. כחול לבן מאוחדת".

"מבחינת התוכנית שלנו, אנחנו קודם כל צריכים לקבל מנדט מהנשיא. אני מקווה שהמנדט יוטל על גנץ, משום שיש לנו רוב שתומך בו", המשיך בכיר כחול לבן. "כל החלטה שהנהגת כחול לבן תקבל – תבוצע. יש סדר דברים – קודם כל לקבל את המנדט, לבצע כמה פעולות בכנסת של קבלת תפקידים וחקיקה. בינתיים, ב- 28 הימים הללו, בני גנץ יבחן את האופציות השונות, בין אם האופציה של תמיכת המשותפת מבחוץ, או שתיפתחנה אופציות נוספות".

"אמרנו מלכתחילה, ועומדים בזה, שהמשותפת לא תהיה בתוך הקואליציה. המשותפת לא תשפיע על שום דבר בתחום המדיני והביטחוני. מה שמעניין אותם זה בתחום האזרחי", הצהיר יעלון. "לא נלך לממשלה שנתניהו עומד בראשה – בשום תנאי".

תגיות:משה יעלוןאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה