חדשות בארץ

בתום פגישת נציגי כחול לבן והרשימה המשותפת: "החלפנו עמדות"

חברי הכנסת עופר שלח ואבי ניסנקורן נפגשו עם ראשי הרשימה המשותפת, כדי לקדם את התוכנית להקמת ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ: "סיכמו להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם". פרץ: "אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו"

מטאנס שחאדה (משמאל) ואחמד טיבי, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מטאנס שחאדה (משמאל) ואחמד טיבי, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברי הכנסת של כחול לבן, עופר שלח ואבי ניסנקורן, נפגשו היום (רביעי) עם ראשי הרשימה המשותפת, במסגרת כוונתה של כחול לבן להקים ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. הפגישה התקיימה על אף המכה שספגה אמש תוכנית ממשלת המיעוט, לאחר שיו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, הודיעה כי לא תתמוך בממשלה שתישען על הרשימה המשותפת.

מטעם כחול לבן השתתפו בפגישה חברי הכנסת עופר שלח ואבי ניסנקורן. את הרשימה המשותפת ייצגו יו"ר הסיעה, אחמד טיבי; יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה; יו"ר רע"מ, מנסור עבאס; וחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן.

לאחר הפגישה כתב טיבי בטוויטר: "יצאנו מפגישה עם נציגי כחול לבן, בה החלפנו עמדות בנוגע להמלצה לנשיא ובנושאים פרלמנטריים. עכשיו נחזור למוסדות המפלגות לקבלת החלטות. שני הצדדים דוחים על הסף את מסע השיסוי וההסתה".

מוקדם יותר הבוקר, נפגש יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, וזאת בצל הפצצה הפוליטית שהטילה לוי אבקסיס. בהודעה משותפת שנמסרה בתום הפגישה, נאמר כי "גנץ ופרץ סיכמו להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם, ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית, כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא".

בפוסט בפייסבוק התייחס פרץ להודעתה של לוי אבקסיס, עמיתתו לרשימת העבודה-גשר-מרצ, והבהיר: "למרות ההתפתחויות, אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו, שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית. עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו, ואנחנו מחויבים לדרך הזאת".

"רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות", המשיך יו"ר העבודה. "אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם, ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות. יש בפנינו משימה לאומית גדולה – להחזיר את התקווה לישראל. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדיניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים צריך להמשיך להאמין ולפעול, וזה בדיוק מה שאעשה".

בהודעתה אמש, תקפה לוי אבקסיס בחריפות את כחול לבן, והבהירה כי אינה רואה עצמה מחויבת עוד לשותפות עם מרצ. "כולנו עדים לכך שמנהיגים, שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה בפייסבוק. "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת, כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".

"לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות, ואני אומרת זאת אחריהן. הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות".

"אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט", חתמה לוי אבקסיס את דבריה.

תגיות:הרשימה המשותפתעמיר פרץמפלגת העבודהכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה