חדשות בארץ

נחשף: אלו הדרישות של איימן עודה מבני גנץ

בתמורה לתמיכתם של חברי הרשימה הערבית בממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ, תדרוש הרשימה הערבית להפסיק את ביקורי היהודים בהר הבית ולבטל את הצעדים החד צדדיים בתוכנית המאה ועוד

  • י"ד אדר התש"פ
גנץ, יעלון ואשכנז (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, יעלון ואשכנז (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, ציין היום (שלישי) חלק מדרישותיה של הרשימה המשותפת מגנץ. את הדרישות צפויים חברי הרשימה להציג בפגישתם עם נציגי "כחול לבן".

בתמורה לתמיכתם של חברי הרשימה הערבית בממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ, תדרוש הרשימה הערבית להפסיק את ביקורי היהודים בהר הבית ולבטל את הצעדים החד צדדיים בתוכנית המאה, דוגמת החלת הריבונות ביו"ש.

בשידור חי בדף הפייסבוק שלו, אמר עודה: "העם שלנו רוצה משהו מסוים מאוד: משואה מדויקת בין הדאגה היומיומית והעמדה המדינית... לכן אנחנו לא יכולים לומר: בטל את קמיניץ ולך תפציץ בעזה או לך על עסקת המאה. יש לנו דרישות מדיניות ברורות: להפסיק ולהכריז על הפסקה של כל התוכניות החד צדדיות".

"יש לנו עמדה באשר למסגד אל-אקצא ולהפסקת המתנחלים הקיצוניים שנכנסים למסגד אל-אקצא. זה דבר שקרה בתקופת נתניהו ואנחנו מעוניינים להשיב את הסטטוס קוו: אל-אקצא הוא מקום תפילה למוסלמים וירושלים המזרחית צריכה להיות בירת המדינה הפלסטינית. נתמקד בעניין אל-אקצא בשלב הנוכחי", המשיך עודה.

בתוך כך, הבוקר הודה ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן כי מפלגתו מתכננת להקים ממשלה צרה עם ישראל ביתנו והעבודה מרצ, בסיוע המפלגות הערביות.

"בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם", אמר לפיד, והוסיף: "אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק".

לפיד ושאר ראשי כחול לבן מפעילים לחץ כבד על חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, בדרישה מהם להסכים לממשלת מיעוט כזו.

יצוין כי הצהרתו של לפיד מנוגדת לכל ההבטחות שהשמיעו בכירי כחול לבן במערכת הבחירות, ולפיהן תוקם ממשלה שלא תישען על המפלגות הערביות.

לפי שעה נותרים הנדל והאוזר איתנים בעמדתם ומבהירים גם ליו"ר המפלגה, חבר הכנסת גנץ, וגם ליו"ר תנועתם, חבר הכנסת משה בוגי יעלון כי אין בכוונתם להסכים לממשלת מיעוט שכזו.

נזכיר כי השניים נדרשו על ידי ראשי המפלגה להסכים לממשלת המיעוט או להתפטר, אך הבהירו כי אין בכוונתם לעשות את אחד מהשניים, גם אם המשמעות היא הדחתם מרשימת המפלגה בעתיד.

תגיות:איימן עודהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה