הרב יאשיהו פינטו

הכח של שבת קודש - מכאן מתחילה הישועה

הכח של שבת קודש, הנשמה יתירה היורדת לאדם, זה כח שאין שני לו. ובכל שפל שיהיה יהודי, הכח של שבת קודש להרים את היהודי לעולמות אחרים. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

״ביום השביעי כטוב לב המלך ביין״ (מ׳ אסתר א י) 
והנה מובא בגמרא, (מגילה יב) אטו עד השתא, לא טב ליבה בחמרא. אמר רבא, יום השביעי שבת היה, שישראל אוכלין ושותין, מתחילין בדברי תורה ובדברי תשבחות. אבל עובדי כוכבים שאוכלין ושותין, אין מתחילין אלא בדברי תיפלות. וכן בסעודתו של אותו רשע הללו אומרים מדיות נאות, ע״ש. 

ואפשר לבאר ולומר יסוד עצום: באמת בעוונות הרבים, ישנם שבועות שאדם נמצא בירידה ברוחניות. פחות בתורה, פחות בעבודה, פחות ביראת שמיים. אך כאשר מגיעה שבת קודש, האור והטוהר והקדושה היורדת על האדם, משנה את כל המהות של האדם מקצה לקצה. 

הכח של שבת קודש, הנשמה יתירה היורדת לאדם, זה כח שאין שני לו. ובכל שפל שיהיה יהודי, הכח של שבת קודש להרים את היהודי לעולמות אחרים. 

וכך היה בימי מרדכי ואסתר, עם ישראל ירד, התדרדר, נהנה מסעודה של אותו רשע. אך כאשר הגיע יום השבת, כטוב לב המלך, מי זה המלך, מלכו של עולם. ביין של הקדוש של עם ישראל, כל הרחמים עלו לפני הקב״ה על עם מקדשי שביעי. וכך, כל הגזרות הקשות התחילו להתהפך לטובה. 

וזה יסוד בחיינו, כל זמן קשה ח״ו העובר על האדם, הישועה מתחילה מהאור של שבת קודש. משבת מתחיל השפע, השינוי, הברכה, ההצלחה. וכל ישועה שיש לאדם, שורשה בשבת קודש.

ירחם על עמו ישראל וישפיע עלינו שפע ממקור הברכות בזכות שבת קודש.

תגיות:הרב יאשיהו פינטופורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה