חדשות בארץ

נתניהו למנהיגים באירופה: דרוש מאמץ משותף להתמודדות עם הקורונה

בשיחת ועידה שקיים עם מנהיגי מדינות באירופה בסוגיית נגיף הקורונה, הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו ליצור במשותף מרכזי תעופה סטריליים באירופה, כדי שניתן יהיה להגן על שרשרות האספקה למדינות השונות. בנוסף, הוא הציע לפעול לשיפור הבדיקות לאבחון הנגיף: "זה חייב להיות מאמץ בסדר גודל עולמי"

נתניהו וליצמן בשיחת הוועידה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליצמן בשיחת הוועידה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שני), ממשרד החוץ בירושלים, שיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה, ודן עמם באתגרים ובשיתופי פעולה בין המדינות בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

בשיחה השתתפו קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ; נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס; ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה; ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב; ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן; ראש ממשלת קרואטיה, אנדריי פלנקוביץ'; וראש ממשלת רומניה, לודוביק אורבן. מהצד הישראלי השתתפו בשיחה שר הבריאות יעקב ליצמן; מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב; וראש המל"ל, מאיר בן שבת.

בפתח שיחת הוועידה, בירך נתניהו על קיומה: "אני סבור שנוכל לעזור למדינות שלנו, ולעזור אחד לשני באמצעות שיתוף מידע ותיאום פעילויות מסוימות. אני יודע שהזמן פה קריטי, הן הזמן שלכם והן הזמן של מדינותינו. ראשית, אני רוצה להציע שנקים את הפורום הזה ונמשיך עם אנשי קשר מכל אחת ממדינותינו, כדי שנוכל להמשיך חלק מהדברים שיעלו בשיחה הזו".

בהמשך דבריו העלה ראש הממשלה שלוש הצעות לשיתוף פעולה בין-מדינתי: "ראשית, בתחום בדיקות רחבות ההיקף – לשנות לחלוטין את קצב הבדיקות, משך הבדיקות של האנשים ומהירות הבדיקה. דיברתי על כך אתמול עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ועם המומחית שלו, בירקס, האחראית כעת על כל הפעילויות שהם עושים כדי להילחם בנגיף הקורונה. למעשה המטרה הסופית היא לפתח בדיקות ביתיות, בדיוק כפי שעושים לבדיקת הריון, בכדי שאנשים יוכלו לבדוק את עצמם".

"כשזה יקרה, נוכל לצמצם משמעותית – נוכל להפריד בצורה יעילה יותר אנשים בריאים מאנשים חולים", הוסיף נתניהו. "זה טוב לבריאות וטוב מאוד לכלכלה שלנו, כיוון שאנו עומדים להיתקל בבעיות רציניות של בידודים המוניים. אי אפשר לנהל כלכלות באופן כזה. לכן, אנו מצוותים את אנשי המחקר שלנו עם אנשי המחקר שלהם. אני מציע, שאם אתם סבורים שיש לכם תרומות מדעיות וטכנולוגיות לזה – דברו אחד עם השני, ונוודא כמובן שהאמריקנים מבינים את זה". 

"זה חייב להיות מאמץ בסדר גודל עולמי. העניין הוא לא מי מגיע לזה ראשון, אלא כיצד כולנו מגיעים לזה ראשונים. זו הנקודה הראשונה – שיפור הבדיקות. זה קריטי מאוד. וכמובן מציאת חיסון. אני מכניס את זה בקטגוריה של שיפור האמצעים המדעיים והטכנולוגיים להילחם במחלה".

נתניהו ציין, כי הצעתו השנייה נוגעת לתחום התחבורה וליכולת להגן על שרשרות האספקה: "אנו עלולים להגיע מהר מאוד למצב של השבתות של מטוסים או הגבלות על טיסות. זה קורה בעודנו מדברים. אנו הגבלנו טיסות לאנשים שיכולים להגיע ולהידבק. אני יודע שמדינות אחרות גם עושות זאת. זה הולך לקרות".

"כדי להגן על שרשרות אספקה, אני מציע שיהיו לנו מרכזים בטוחים ומטוסים בטוחים למטרת טיסות. במילים אחרות, אנו יכולים לייעד שדות תעופה בשבילנו, בשביל כולנו באירופה, ואנו נכריז שמדובר בשדה תעופה נקי. אנו נשקיע מאמצים עקביים לשמור עליו נקי. אנו נרחץ ונחטא אותו כל הזמן, מסביב לשעון, ונבדוק את האנשים שעובדים בו כל הזמן. אני מאמין, שהסינים עושים זאת כבר עכשיו בתעשייה שלהם. הם שומרים על התעשייה שלהם פתוחה באמצעות בדיקת האנשים, העובדים החיוניים, כל הזמן".

"אני מציע, שנשקיע את המאמץ הזה ליצור מרכזי תעופה בטוחים באירופה בכל מקום שנחליט עליו. כך אנו נוכל לשלוח מטוס, אתם תוכלו לשלוח מטוס, החילופים יוכלו להתרחש שם, כדי שלא יהיה צורך לנקות את כל שדות התעופה שלנו בקצב ועלויות שלא נוכל לעמוד בהם. זה יכול להיות גם נקודת מפגש למנהיגים, לאנשי טכנולוגיה, שבה הם יוכלו להיפגש ממש ולא רק להישען על האינטרנט כפי שאנו עושים כעת. זה הדבר השני שאני מציע – מרכז אווירי בטוח".

"הדבר השלישי הוא כמובן חילופי שיטות עבודה מומלצות. לכל אחד מאיתנו יש את הניסיון שלו. אנו רואים מה עובד, מה לא עובד, ואנו יכולים לחלוק מידע", סיכם נתניהו את הצעותיו.

בתוך כך, משרד הבריאות הוסיף היום את מצרים לרשימת היעדים, שהשבים מהם חייבים בבידוד ביתי למשך 14 יום מיום חזרתם. בהודעת המשרד הודגש, כי "הצו חל מיידית על כל מי ששב לישראל ממצרים ב- 14 יום האחרונים". על הנכנסים לבידוד ביתי לדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד 5400*. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה – יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א, על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

תגיות:אירופהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה