חדשות בארץ

נתניהו ביקש לדחות את פתיחת משפטו; גנץ: "לא יקרה"

סנגורו של ראש הממשלה, עורך הדין עמית חדד, ביקש מבית המשפט המחוזי לדחות את פתיחת משפטו של נתניהו ב- 45 ימים, וזאת בטענה כי טרם קיבל מהפרקליטות את כל חומרי החקירה. יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "זה התחיל"

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורך הדין עמית חדד, הגיש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לדחייה של 45 יום במועד פתיחת משפטו של נתניהו.

המשפט אמור להיפתח ביום שלישי הבא (17 במרץ), עם הקראת כתב האישום. במכתבו לבית המשפט, טען חדד כי טרם קיבל מהפרקליטות את כל חומרי החקירה בתיקיו של ראש הממשלה: "נכון למועד הגשת בקשה זו, מלוא חומרי החקירה שנאספו במסגרת החקירה (ושלא נכללו בליבת חומרי החקירה שהועברה במסגרת הליכי השימוע) טרם הועברו לעיון הסנגוריה".

חדד הוסיף, כי "רק אתמול הודיעה המשיבה שחומרי החקירה עומדים לעיון הסנגוריה, ואף ציינה שישנה מדיה דיגיטלית וחומרים נוספים שטרם מוכנים לעיון. כמו כן, רק אתמול הועברה לעיון הסנגוריה תעודת החיסיון השלישית שהוצאה בתיק".

"בנסיבות אלה מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את דיון ההקראה בכ- 45 ימים, וזאת כדי לאפשר למשיבה להעביר את מלוא החומרים לעיון ההגנה, וליתן להגנה שהות כדי לקבל את החומר ולגבש הערכה, ולו ראשונית, של משך הזמן שיידרש ללימוד החומר ולהיערך לקיומם של הליכים מקדמיים (ככל שיהיה בכך צורך), ובכלל זה בקשות לקבלת חומרי חקירה ועתירות להסרת חיסיון", כך חדד.

הפנייה לבית המשפט נעשתה לאחר שצוות ההגנה העביר אתמול בקשה בנידון לפרקליטות, כדי לצרף את עמדתה לבקשה הרשמית לבית המשפטי, אולם לא קיבל תשובה. ככל הנראה, הפרקליטות צפויה להתנגד לבקשת ההגנה, ובמיוחד לפרק הזמן הנדרש של 45 ימי דחייה בתחילת המשפט.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב על הבקשה שהגיש צוות ההגנה לבית המשפט בשמו של נתניהו: "זה התחיל: דחייה - הימלטות - התגברות. לא יקרה", כתב בטוויטר.

כתב האישום של נתניהו כולל 3 סעיפי אישום: בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) הוא מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים. בראש הרכב השופטים, שידון בתיקים השונים, תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. פרידמן-פלדמן הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

תגיות:בני גנץבית המשפט המחוזיעמית חדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה