חדשות בעולם

הקורונה בארצות הברית: הסנאטור טד קרוז נכנס לבידוד

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז הודיע, כי ישהה בימים הקרובים בבידוד בית, לאחר שלפני עשרה ימים לחץ יד לאדם שאובחן כחולה קורונה. מניין מקרי ההידבקות ברחבי העולם עלה ליותר מ- 110 אלף, 3,825 מתוכם מצאו את מותם כתוצאה מסיבוכי הנגיף

הסנאטור טד קרוז, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)הסנאטור טד קרוז, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז הודיע הלילה (שני) על כניסתו לבידוד בית, זאת לאחר שהתברר לו כי במהלך כינוס פוליטי לחץ יד לאדם שאובחן כחולה קורונה. פול גוסאר, חבר בית הנבחרים האמריקני, הודיע גם הוא על כניסתו לבידוד בעקבות מגע עם החולה במהלך הכינוס.

לדברי קרוז, המכהן כסנאטור מטעם מדינת טקסס, האירוע התרחש לפני עשרה ימים במהלך "הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית" (CPAC), שנערכה בוושינגטון. הוא שוחח קצרות עם האדם ולחץ את ידו. קרוז הדגיש, כי הוא חש בטוב ואינו סובל מתסמינים כלשהם של מחלה. לאחר התייעצות עם גורמים רפואיים, התברר לו כי הסיכוי שנדבק "נמוך מאוד". עם זאת, בשל העובדה שעבודתו כוללת מגע עם אנשים רבים, "וכדי לתת לכולם שקט נפשי", הוא החליט להיכנס לבידוד, שיימשך מספר ימים – עד תום 14 יום מהמועד בו התקיימה לחיצת היד.

על פי הדיווחים בארצות הברית, בכינוס המדובר נכחו גם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו, מייק פנס, אך מארגני הכינוס מסרו כי החולה לא בא עמם במגע. בתגובה לפרסום, אמר טראמפ לכתבים כי "כלל אינו מודאג".

בתוך כך, נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי ארצות הברית. הלילה דווח על 3 מקרי הידבקות ראשונים בנגיף במדינת איווה. מושלת מדינת אורגון, קייט בראון, הכריזה על מצב חירום למשך 60 יום, לאחר שמספר מקרי ההידבקות בשטח המדינה עלה ל- 14. מוקדי ההתפרצות המרכזיים הם במדינות קליפורניה, וושינגטון וניו יורק. עד עתה אובחנו בארצות הברית כ- 550 חולי קורונה, 22 מתוכם מתו.

בקוריאה הדרומית, אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים של הנגיף מחוץ לסין, דיווחו הרשויות על 69 מקרי הידבקות חדשים ביממה האחרונה. בכך עלה מספר הנדבקים במדינה ל- 7,382. מדובר בהאטה מסוימת בהתפשטות הנגיף, אם כי טרם ניתן לקבוע בוודאות האם מדובר במגמה. באיטליה, מוקד התפרצות נוסף, הנגיף ממשיך להשתולל. אתמול זינק מספר מקרי המוות מ- 233 ל- 366. גם במספר הנדבקים נרשמה עלייה חדה – מ- 5,883 ל- 7,375.

בצרפת מתו עד כה 19 בני אדם, ומספר מקרי ההידבקות בנגיף מסתכם ביותר מ- 1,200. בבריטניה דווח על מקרה מוות שלישי ועל זינוק של 30% במספר החולים – ל- 273. גם בגרמניה נרשמה עלייה חדה במספר החולים, שהגיע ליותר מ- 1,000. עד כה לא דווח על מקרי מוות במדינה. באלבניה דווח הבוקר על חולה קורונה ראשון. אתמול דיווחה בולגריה על ארבעה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף.

באיראן, מוקד מרכזי נוסף של התפרצות הנגיף, המספר הרשמי של חולי הקורונה הגיע ל- 6,566, מתוכם 194 מתו. אתמול דווח במצרים על מותו של תייר גרמני בן 60 – מקרה המוות הראשון במדינה כתוצאה מהנגיף. בסעודיה נמסר הבוקר על 4 מקרי הידבקות נוספים. בכך עלה מספר החולים בממלכה ל- 15. כצעד מונע, הטילו אתמול הרשויות הסעודיות סגר על מחוז אל-קטיף שבצפון-מזרח המדינה.

בסין, בה התפרץ הנגיף לראשונה בחודש דצמבר האחרון, נמשכת הירידה במספר מקרי ההידבקות החדשים ובמניין הקורבנות. רשויות הבריאות הסיניות מסרו, כי ביממה האחרונה נרשמו 22 מקרי מוות ואובחנו 40 חולים חדשים. עד כה אובחנו בסין 80,735 חולים, 3,119 מתוכם מתו.

מניין מקרי ההידבקות ברחבי העולם עלה ליותר מ- 110 אלף, 3,825 מתוכם מצאו את מותם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:ארצות הבריתטד קרוזנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה