חדשות בארץ

בנט שוקל סגר על הרשות הפלסטינית; במשרד הבריאות דורשים בידוד לכל השבים

שר הביטחון מסר עוד כי במקרה של התפשטות הנגיף "למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי", יועבר ניהול המשבר לידי מערכת הביטחון. קודם לכן הודיע השר לביטחון הפנים כי ישקול להכריז על "מצב חירום אזרחי", שיקנה למשטרה סמכויות נרחבות, בין היתר, היכולת להטיל סגר על אזורים מסוימים וכן לאכוף את ההנחיה בכוח

בית לחם, היום (צילום: פלאש 90)בית לחם, היום (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע הערב (ראשון) כי נשקלת האפשרות של הטלת סגר על הרשות הפלסטינית, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. לפי ההודעה שפרסם השר, משרדו הנחה את מערכת הביטחון לבחון את המשמעויות הכלכליות בתרחיש של הטלת סגר על כל שטחי הרשות.

עוד אמר בנט כי במקרה של התפשטות הנגיף "למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי", יועבר ניהול המשבר לידי מערכת הביטחון. "חשוב להגיד שאנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם", הדגיש שר הביטחון. בסוף השבוע הטילה ישראל סגר על בית לחם, בעקבות העלייה במניין החולים ברשות שנדבקו מקבוצת תיירים מיוון ששהו בבית המלון אנג'ל בבית ג'אלא הצמודה לעיר. במשרד הבריאות הפלסטיני החליטו על סגר המלון, שהפך למתחם מבודד בעקבות הידבקותם בנגיף של עובדי המלון.

שר הביטחון בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שר הביטחון בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בד בבד, בישיבת הערכת מצב שנערכת בשעה זו במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות בכירי משרד הבריאות, דרשו אנשי המשרד מנתניהו להכריז על חובת בידוד לחוזרים מכלל המדינות, בהן ארצות הברית. בצהריים שוחח נתניהו עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס באשר לאפשרות כי ירחיב את חובת הבידוד הביתי לשבים מארה"ב. מלשכת נתניהו נמסר כי השניים "סיכמו שבשעות הקרובות יתקיימו שיחות המשך בין הצוות הישראלי להתמודדות עם נגיף הקורונה לצוות האמריקאי, בהשתתפות מתאמת הטיפול בנגיף הקורונה בבית הלבן ד"ר דברה בירקס". לפי ההודעה, "השיחות יתקיימו במטרה לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי בנושא נגיף הקורונה וכן ידונו בהתמודדות המשותפת עם אתגרי הנגיף".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע מוקדם יותר היום כי ישקול להכריז על "מצב חירום אזרחי", שיקנה למשטרה סמכויות נרחבות לטיפול במניעת התפשטות הקורונה. משמעות הכרזה זו היא שתינתן למשטרה סמכות להטיל סגר על אזורים מסוימים וכן לאכוף את ההנחיה בכוח. "עדכנתי את השרים על היערכות המשטרה לאכיפת הבידוד הנדרשת כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ועל כך שבהתאם להחמרה במצב, אשקול את הצורך בהכרזה על 'מצב חירום אזרחי', שתקנה לגופי המשרד סמכויות רחבות יותר", אמר השר. תוקף הכרזה כזו הוא עד 48 שעות, אולם השר הממונה רשאי להאריך את התקופה עד 96 שעות.

תגיות:נגיף הקורונההרשות הפלסטיניתמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה