חדשות בארץ

משבר הקורונה: פיטורים המוניים ברש"ת, אל על צפויה להיחתך ב-150 מיליון דולר

ברשות שדות התעופה הודיעו על סגירת טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות, והעברתן לטרמינל 3. באל על מעריכים כי ברבעון הראשון של 2020 צפויים הפסדים בסך של 80-90 מיליון דולר – לא כולל אלה שיבואו בעקבות ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות האוסרות כניסת זרים מגרמניה, צרפת, שוויץ, ספרד ואוסטריה, וכן חובת בידוד ביתי לשבים ממדינות אלה

טרמינל 1 טרמינל 1
אא

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ברשות שדות התעופה בישרו היום (ראשון) על סגירת טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות, החל ממוצ"ש, 14 במרץ, ועד סוף חודש אפריל. במקום זאת, יועברו כל הטיסות של כלל חברות התעופה הבינלאומיות לטרמינל 3, למעט, בשלב זה, של אלה המיועדות לפנים הארץ.

ברשות שדות התעופה מסרו כי "בימים אלה סיימנו את ההתאמה של טרמינל 1 לפעילות של טיסות החסך ואת הכנתו לקליטת 3 מיליון נוסעים בהשקעה של כחצי מיליארד שקל". בהודעת הרשות נכתב כי "הפעילות הפנים ארצית בטרמינל 1 תימשך כסדרה בשלב זה. הודעה הועברה לחברות שירותי הקרקע, חברות התעופה ולשותפי הפעילות בטרמינל 1".

קודם לכן נמסר מהרשות על הוצאתם של 70% מהעובדים הזמניים לחופשה ללא תשלום. לפי ההודעה, ההחלטה התקבלה בתום דיונים בין הנהלת הרשות לעובדים, בהם הוחלט בנוסף על ביטול השעות הנוספות של העובדים וכן על צמצום מספר נושאי המשרות. על מנת לצמצם את הפגיעה בבני משפחותיהם של העובדים, ההחלטה תיושם בתחילה על העובדים הרווקים. בנוסף, ברשות החליטו על ביטול ההכשרות וגיוסי עובדים שהיו אמורים לחזור לקראת הקיץ.

נתב''ג, שבוע שעבר (צילום: פלאש 90)נתב''ג, שבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

בהלת הנגיף, שהביא עד כה ל-25 חולים, בתוכם אחד במצב קשה אך יציב, גרמה לפגיעה אנושה בענף התיירות בכלל ובתעופה בפרט. בחברת אל על פרסמו בצהריים הודעה דרמטית, לפיה הם צופים כי נוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המבקשות להימנע מטיסות לא הכרחיות, תירשם ירידה של 160-140 מיליון דולר בהכנסותיה בינואר-אפריל 2020.

על פי הערכות החברה, ברבעון הראשון של השנה הנוכחית צפויים הפסדים בסך של 80-90 מיליון דולר – לא כולל אלה שיבואו בעקבות ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות האוסרות כניסת זרים מגרמניה, צרפת, שוויץ, ספרד ואוסטריה, וכן חובת בידוד ביתי לשבים ממדינות אלה.

שר הפנים בביקור בתחנת אורות רבין (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)שר הפנים בביקור בתחנת אורות רבין (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

בחברת החשמל הודיעו כי הם ממשיכים לפעול במתכונת היערכות חריגה להתפשטות הקורונה, זאת, לאחר שבתום ישיבת ההנהלה שנערכה הבוקר נמסר על 84 עובדים המצויים בבידוד ביתי. עובדי החברה הונחו שלא לקיים אירועי התכנסות המוניים, ובמקביל, בחברה החלו בגיבוש נוהל חירום, במסגרתו עובדים חיוניים השוהים בבידוד צוידו בכלים לחיבור מרחוק ומקיימים ישיבות באמצעות שירותי וידאו קונפרנס. לפני כשבועיים בוצע בהצלחה תרגיל להמשך אספקת שירות של מוקד 103 על ידי נציגים אשר שוהים בבידוד בביתם.

תגיות:רשות שדות התעופהנגיף הקורונהאל עלחברת החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה