חדשות בארץ

לשכת נתניהו מונעת ממשרד הבריאות להכריז על ארה"ב כמדינה מוכת קורונה

לפי הפרסומים בישראל, הדרג המקצועי במשרד הבריאות מעוניין להכניס את ארצות הברית לרשימת המדינות שהחוזרים מהן חייבים בבידוד, אולם אנשיו של ראש הממשלה מפעילים מהבוקר לחצים על המשרד לחזור בו ממהלך זה. גרום המעורה בנושא אמר כי אופן קבלת ההחלטות על אילו מדינות ניתן להכריז כמוכות בנגיף ואילו לא, נמדד לפי מידת הקשרים שלה עם ישראל. לדבריו, "יש מדינות שחייבים להן – ויש מדינות שחייבים להן פחות"

נתניהו עם מנכ"ל משרד הבריאות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו עם מנכ"ל משרד הבריאות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בעוד שהדרג המקצועי במשרד הבריאות נחוש להכריז על ארצות הברית כמדינה מוכת קורונה שהחוזרים ממנה מחויבים בבידוד, בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו פועלים לטרפד את המהלך מחשש לפגיעה ביחסים בין המדינות. עד כה אותרו בארה"ב 447 חולים בנגיף, 12 מהם רק ביממה האחרונה. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר אמש לחדשות 12 כי במשרד צפויים להרחיב את חובת בידוד ביתי גם לשבים מניו יורק, קליפורניה ומוושינגטון, בהן יש, לדבריו, "תחלואה בשיעורים היותר גבוהים". במשרד התכוונו עוד הערב להכריז על המהלך, במסיבת העיתונאים שתתקיים כמתוכנן ב-19:00.

נתב''ג, שבוע שעבר (צילום: פלאש 90)נתב''ג, שבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

אולם, אנשי נתניהו מפעילים לחצים על משרד הבריאות שלא להכריז על נוהל זה. "ראש הממשלה לא רוצה להתעמת עם ממשל טראמפ – ומעריך שצעד כזה ירגיז את הנשיא", צוטט בחדשות 12 גורם בכיר בצוות קבלת ההחלטות בעניין הקורונה. לפי הגורם, אופן קבלת ההחלטות על אילו מדינות ניתן להכריז כמוכות בנגיף ואילו לא, נמדד לפי מידת הקשרים שלה עם ישראל. "יש מדינות שחייבים להן – ויש מדינות שחייבים להן פחות", אמר הגורם. "המדיניות שננקטת בישראל מצדיקה את זה שארצות הברית תקבל יחס זהה ליתר המדינות שכבר נמצאות ברשימה – אבל למרות זאת, ראש הממשלה לא רוצה להתעמת עם טראמפ. בלשכת ראש הממשלה הבהירו מוקדם יותר שיש להתחשב בקווי האספקה שיש לישראל מול ארצות הברית", הוסיף. בלשכת נתניהו הכחישו את הדיווחים וטענו כי "ההחלטות מתקבלות על בסיס מקצועי בלבד".

עם זאת, ולמרות הכחשות לשכת רה"מ, הצוות המקצועי במשרד הבריאות התכונן להורות גם על בידוד ביתי למשתתפי כינוס איפא"ק בוושינגטון ששבו לישראל בסוף השבוע – לאחר שנודע כי שלושה מהמשתתפים נדבקו בנגיף – אך בעקבות התערבותם של אנשי נתניהו, ההנחיה לא יצאה אל הפועל ומאות המשתתפים בכינוס שבו לישראל כשהם נוהגים כבשגרה. ב'הארץ' צוטט אחד מהמשתתפים בכינוס שאמר כי "מה שעוד יותר הזוי זה שהם לא מפרסמים שום דבר על המשתתפים שאובחנו עם קורונה – באילו פאנלים הם היו וכיוצא בזאת. ‏אנחנו מקבלים הודעות עדכון, שבגדול לא אומרות דבר". לפי הדיווח, כעת מתקיימים דיונים בין משרד הבריאות למשרד ראש הממשלה על מנת לחייב את השבים מהכינוס להיכנס לבידוד באופן מיידי.

תגיות:נגיף הקורונהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה