חדשות בארץ

אלקין: "מי שרוצה להקים ממשלת מיעוט בתמיכת ליברמן והמשותפת – צריך פסיכיאטר"

השר זאב אלקין מתח ביקורת נוקבת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע הכוונה להקים ממשלת מיעוט שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת: "ממשלה כזאת תתפרק מהר, נלך לעוד בחירות, והציבור יבוא איתם חשבון". השר אופיר אקוניס: "זו מרמה והפרת אמונים של כחול לבן לציבור הבוחרים שלהם"

אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

השר זאב אלקין (הליכוד) התייחס בצהריים (ראשון) לכוונתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. "מי שהחליט לשבור את כל הקווים האדומים במדינת ישראל ואת הבטחות הבחירות, ולהקים ממשלה שתהיה תלויה בכל יום באחמד טיבי – אני מאחל להם בהצלחה", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"יש פה החלטה תמוהה ביותר", הוסיף אלקין. הוא ציין, כי "יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שכנע אותנו במשך שנים רבות שהאיום הכי גדול על מדינת ישראל הוא חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. היום הוא אומר 'בין טיבי לביבי – אני מעדיף את טיבי'. הוא ובני גנץ יצטרכו לתת את הדין לציבור".

"אני חושב שהרעיון להקים ממשלת מיעוט כזאת, ועוד מול האתגרים שבהם אנחנו נמצאים, זה חוסר אחריות טוטאלי", המשיך אלקין. "מדינת ישראל צריכה היום משהו אחר לגמרי. אבל אם הם ירצו ללכת על זה, אין לי ספק שממשלה כזאת תתפרק מהר, נלך לעוד בחירות, והציבור יבוא איתם חשבון".

"מי שרוצה להקים ממשלה שמושתתת על 40 חברי כנסת, ותמיכה מבחוץ של טיבי וליברמן בו זמנית, וחושב שכך ניתן לנהל משברים שאנחנו הולכים לקראתם – אני יכול לשלוח אותו רק לפסיכיאטר", הצהיר השר. "אני מקווה שהם יתעשתו ברגע האחרון, אבל כרגע הם הולכים בכל הכוח על הקמת ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי. לא יודע אם יצליחו, מקווה שלא. מקווה שאותם חברי כנסת, שהבטיחו כל הזמן שלא יתמכו בפתרון הזה, אכן יעמדו בדיבורם".

"בחירות רביעיות זה פתרון רע. הציבור אמר את דברו. הליכוד גדול יותר מכחול לבן ב- 3 מנדטים, גוש הימין יותר גדול מגוש השמאל ב- 11 מנדטים. הגיע הזמן להקים ממשלה כמה שיותר רחבה. אפשר לעשות זאת, זה מה שאחראי לעשות בעת הזאת, ולא ללכת לכל מיני הזיות", חתם אלקין את דבריו.

עמיתו של אלקין למפלגה, השר אופיר אקוניס, תקף אף הוא בחריפות את כחול לבן, בטרם נכנס לישיבת הממשלה: "אם תתממש המזימה שרוקח עפר שלח, ששכנע את יאיר לפיד, ששכנע את יעלון, ששכנע את בני גנץ – בניגוד מוחלט לכל ההבטחות והאמירות שלהם, בניגוד לחוזה שכרתו עם הציבור, שכחול לבן לא תקים ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת – אז יכול להיות שזו אחת הישיבות האחרונות. הממשלה הזו, שתוקם בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת, איננה פסולה משום שחבריה ערבים. הערבים הם אזרחי ישראל. היא פסולה בגלל העמדות של הרשימה המשותפת, ששוללת את מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי; שראשה, איימן עודה, מהלל את חסן נסראללה; שחברה בה מהללת את סמיר קונטאר; שאחמד טיבי מהלל שהידים. ביום ראשון שעבר בני גנץ התחייב בצורה ברורה, שהוא לא ילך עם הרשימה המשותפת. והנה, תוך פחות משבוע הוא מפר את התחייבותו לציבור. זו מרמה והפרת אמונים של כחול לבן לציבור הבוחרים שלהם".

השר צחי הנגבי אמר, בכניסתו לישיבה: "הגיע הזמן להרגיע ולהבין, שאם אם רוצים למנוע בחירות, ואם ולא רוצים ממשלה שתוקם ותחיה בחסדי אחמד טיבי ואיימן עודה – חייבים לעשות ממשלת אחדות שמתבססת על שני דברים. ראשית, נגמר הווטו על נתניהו. חצי מהעם תומכים בו, וצריך להיפטר מהאשליה שהוא הולך. הוא לא הולך, הוא נשאר עם עוצמה גדולה מאי פעם. דבר שני, ראש הממשלה, על פי פי חוק, זכאי להיות ראש ממשלה תוך כדי ניהול במהלך משפטו. גם בעניין הזה, הפור נפל. ברגע שגנץ יבין את זה, הוא יימנע להיכנס למלכודת של ממשלת מיעוט, שתהיה הכי מאוסה, מגוחכת וקצרה בתולדות המדינה".

"אם נהיה באופוזיציה, זה אומר שגנץ הפך להיות עבד נרצע של הרשימה המשותפת ומקים ממשלת מיעוט בתמיכה וחסדי אחמד טיבי ואיימן עודה. אם זה יקרה לא רק שהממשלה שלו תהיה הכי קצרה בתולדות המדינה, גם האופוזיציה שלנו תהיה הכי קצרה בתולדות המדינה".

תגיות:אביגדור ליברמןזאב אלקיןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה