חדשות בארץ

נתניהו על משבר הקורונה בישראל: "המצב בשליטה"

בפתח ישיבת הממשלה, פירט ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצעדים עליהם הוחלט על מנת להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה בישראל, וקרא לציבור להיזהר מידיעות כוזבות. שר האוצר משה כחלון: "כלכלת ישראל חזקה ואיתנה, אני מאמין שבעזרת השם ובכוחות משותפים נצלח את המשבר הזה"

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: לע"מ)נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. "כפי שאני חוזר ואומר, אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, גם אם לא הכריזו על כך רשמית", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "אני אמסור היום עדכונים לממשלה על הצעדים, שהחלטתי עליהם יחד עם חבריי השרים בעניין הקורונה. אנחנו פועלים באחריות, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים. אני מקיים דיון בנושא כל יום, וברוב הימים כמה פעמים ביום. בזכות הצעדים שהובלנו, אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה, והוא בין הטובים ביותר בעולם – אם לא הטוב ביותר במדינות המערב".

בהמשך דבריו פירט נתניהו את הצעדים, שקידומם יחל היום: "אחת, נחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי. שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות, במטרה להרחיב מאוד את מספר הנבדקים ולצמצם מאוד את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה. ארבע, נקים קרן לסיוע תזרימי. שר האוצר יציג עכשיו קרן של ארבעה מיליארד שקל, שהוא מתווה הסיוע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף".

נתניהו ציין, כי הוא פועל "גם ברמה הבין-לאומית" כדי להתמודד עם הנגיף, וכי לשם כך שוחח עם מנהיגים רבים בעולם: "יזמתי שיחת ועידה שנקיים עימם השבוע, כדי לדון בסיוע בין-לאומי הדדי. יש לישראל מה להציע ויש לישראל גם מה לקבל, אנחנו בעמדה טובה".

ראש הממשלה הוסיף ופנה בקריאה לציבור להיזהר מידיעות כוזבות (פייק ניוז), המופצות בעניין הנגיף: "יש להישמע רק להודעות הרשמיות של משרד הבריאות והגורמים הרשמיים. אני מבקש מהשר לביטחון הפנים לפעול נגד זריעת פאניקה בציבור באמצעות הודעות שווא, יש לא מעט כאלה".

"אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר. אני חוזר ומבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על ההוראות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות", הבהיר נתניהו. "זה לא צחוק, וזה לא דבר של בחירה – צריך פשוט לעשות את זה. כל הקפדות ההיגיינה האלה מעכבות או מונעות את ההתפשטות של הנגיף – לכם, לבני משפחותיכם ולכל בני האדם במדינת ישראל. אנא הקפידו על כך".

 

כחלון: "בעזרת השם ובכוחות משותפים נצלח את המשבר"

לפני ישיבת הממשלה, כתב שר האוצר משה כחלון בטוויטר: "היום אציג לראש הממשלה מתן קו אשראי, לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה. הנחיתי את רשות המיסים ואת ראשי האגפים באוצר לנהוג ברגישות מול העסקים, ולתת מענה נקודתי כשהדבר יידרש. לעניין העובדים השכירים: כרגע ימי המחלה מאפשרים המשכיות למי שנמצא בבידוד".

"בהזדמנות זו אני מבקש ממעסיקים, שיכולים לאפשר עבודה מהבית, שיעשו זאת כדי שהפגיעה במשק תהיה מינימלית", הוסיף כחלון. "אנחנו, במשרד האוצר, מקיימים הערכות מצב שוטפות יחד עם ראש הממשלה, המל"ל ומשרד הבריאות, ונגיב באופן נקודתי ככל שיידרש. כלכלת ישראל חזקה ואיתנה. אני מאמין שבעזרת השם ובכוחות משותפים נצלח את המשבר הזה".

ממשרד החינוך נמסר היום, כי 3,878 תלמידים, ילדים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד על רקע התפשטות נגיף הקורונה. 640 תלמידי ועובדי הוראה, ששהו בבידוד, יצאו ממנו. שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר לפני ישיבת הממשלה כי "ההיערכות שלנו מנעה התפשטות מהירה יותר של הקורונה. משרד החינוך ערוך לכל תרחיש, ומבצע פעולות בהתאם להוראות משרד הבריאות. באיטליה סגרו בתי ספר ואוניברסיטאות, ואצלנו הפעולות הוכיחו את עצמן. אנחנו מנטרים כל תלמיד שנמצא בבידוד, המשרד מלווה את התלמידים שנמצאים בבידוד בלמידה מרחוק ובצוותים מלווים. כולנו תפילה ותקווה שבקרוב הכל יהיה מאחורינו, עד אז חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות". 

שר החינוך קרא לציבור להסתמך אך ורק על משרדו בכל הנוגע להודעות על ביטול לימודים: "אני שומע שבוואטסאפ וברשתות החברתיות יש רחשים ושמועות כוזבות על מה יהיה אחרי פורים. יש גורם מוסמך בנושא הוראות למערכת החינוך, וזה אני ודוברות משרד החינוך, בתיאום מלא עם משרד הבריאות. אני מבקש שרק דרך הערוץ הזה יעברו דברים, ולא בדרך אחרת".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הביע בצהריים דאגה מהתפשטות נגיף הקורונה בארץ: "הקורונה זה מגה אירוע. ניסו להמעיט בערכו אבל הוא ייצר לנו בעיה קשה בתיירות ובתעופה, ואם לא יימצא פתרון אנחנו נראה את חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר, קורסות. זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", אמר.

בר דוד התייחס גם לאפשרות שיוטל סגר על הרשות הפלסטינית, כדי למנוע את התפשטות הנגיף. הוא הביע חשש, כי מניעת כניסתם של עשרות אלפי עובדים פלסטינים תוביל לקריסת ענף הבניין: "קריסת הענף כולו, זה אומר קריסת הכלכלה במדינת ישראל".

"אני פונה מבמה זו למנכ"ל האוצר, לשר האוצר ולראש הממשלה: זו העת לא לדבר ולא להקים ועדות, זו העת לשים רשתות ביטחון מתחת לתעשיות הקורסות של מדינת ישראל. על המדינה לתמוך בתעשיות הקורסות האלה, אחרת כל המדינה תקרוס ויחד איתה עשרות אלפי מפוטרים ומובטלים", חתם בר דוד את דבריו.

(עודכן: 13:50)

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה