חדשות בעולם

משבר הקורונה: סגר על כרבע מתושבי איטליה

ממשלת איטליה הטילה סגר על 15 מחוזות בצפון המדינה, על מנת להיאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. כ- 16 מיליון בני אדם יושפעו מהצו, שנחתם על ידי ראש הממשלה ג'וזפה קונטה. הצו מחיל הגבלות תנועה, וכולל את סגירתם של בתי ספר ומוזיאונים, מרכזי תרבות וספורט, קניונים ובריכות שחייה, אתרי סקי ומקומות בילוי

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, חתם הלילה (בין שבת לראשון) על צו, המטיל סגר על 15 מחוזות בצפון המדינה – צעד דרסטי במסגרת המאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. קרוב ל- 16 מיליון בני אדם יושפעו מהצו, המגביל את התנועה במחוזות לומברדיה, ונטו ו- 13 מחוזות נוספים. תוקפו של הצו – עד ל- 3 באפריל. בין הערים עליהן הוטלו הגבלות תנועה נכללות מילאנו, בירת מחוז לומברדיה, ונציה ופארמה.

הצו כולל את סגירתם של בתי ספר ומוזיאונים, מרכזי תרבות וספורט, קניונים ובריכות שחייה, אתרי סקי ומקומות בילוי. במסיבת עיתונאים לילית שכינס, הבהיר קונטה כי תיאסר התנועה בתוך אזורים אלו, וכן תיאסר הכניסה אליהם והיציאה מתוכם – למעט במקרי חירום, או מסיבות של בריאות או עבודה. "עלינו להגביל את התפשטות הנגיף ולמנוע את התמוטטות בתי החולים שלנו", אמר.

החלטת ממשלת איטליה להחריף את צעדי המאבק בקורונה התקבלה לאחר שמספר מקרי המוות במדינה כתוצאה מהנגיף עלה בסוף השבוע ל- 233, מתוכם 36 ביממה האחרונה. למעלה מ- 1,200 אובחנו ביממה האחרונה כחולי קורונה. בכך עלה מספר מקרי ההידבקות ל- 5,883. מספר המאושפזים בטיפול נמרץ עלה ל- 567 – זינוק של 23% לעומת היממה הקודמת. מתוך הנדבקים, דווח על 589 בני אדם שהחלימו.

בארצות הברית דווח הלילה, כי אדם שנכח בכינוס של "הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית", שהתקיים בוושינגטון ב- 29 בפברואר, אובחן כחולה קורונה. בכינוס נכחו הנשיא דונלד טראמפ וסגנו, מייק פנס, אך מארגני הכינוס מסרו כי החולה לא בא עמם במגע. בתגובה לפרסום, אמר טראמפ לכתבים כי אינו מודאג. בארגנטינה דווח על מקרה מוות ראשון מהנגיף – הקורבן הראשון של הקורונה בדרום אמריקה.

מספר מקרי ההידבקות ברחבי העולם הגיע ליותר מ- 105 אלף, מתוכם למעלה מ- 80 אלף בסין. הנגיף גבה עד כה 3,594 קורבנות, מתוכם 3,097 בשטח סין. קרוב ל- 60 אלף בני אדם החלימו מנגיף הקורונה, כ- 57 אלף מתוכם בסין.

בתוך כך, מספר חולי הקורונה בישראל עלה אתמול ל- 25. משרד הבריאות עדכן על הטיסות והמקומות בהם שהו החולים, והנחה את כל מי שהיה במקומות אלו בתאריכים שנמסרו להיכנס לבידוד ביתי. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה, יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

במצבו של נהג האוטובוס, שהסיע את התיירים היוונים – ששהו בישראל לפני כשבועיים, ועם חזרתם לארצם אובחנו כחולי קורונה – חלה בסוף השבוע הידרדרות. מבית החולים פדה-פוריה שבצפון, בו הוא מאושפז, עדכנו הבוקר כי מצבו מוגדר קשה עם חום גבוה. אמש נמסר מבית החולים, כי החולה מורדם ומונשם, ועובר טיפול אנטי ויראלי. ד"ר הגר מזרחי, המנהלת בפועל של בית החולים, אמרה כי הצוות הרפואי נמצא בקשר עם אחיו של החולה: "צוות הרפואי פדה-פוריה ערוך ומתורגל במצבי חירום, הצוות התגייס ומתנהל במקצועיות ובמסירות ראויה לציון".

 

תגיות:איטליהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה