חדשות בארץ

הליכוד למנדלבליט: פתח בחקירה פלילית נגד ליברמן

לאחר שישראל ביתנו הודיעה כי תתמוך בחוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, פנה הליכוד בדרישה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליכוד פנה הערב (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, וזאת – לדברי הליכוד – "בשל מעורבותו לכאורה בפרשת ישראל ביתנו, כפי שעולה מעדויות שנשמעו במהלך המשפט המתנהל בנדון".

בהודעה שהוציא הליכוד נמסר, כי הועלתה גם דרישה "לבדוק, ובמידת הצורך לחקור, את נסיבות פגישתם של שני בניו של ליברמן עם היזם משה ישעיהו במוסקבה, אשר סמוך לאחריה הסיר משרד הביטחון בראשות שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, את התנגדותו משינוי סיווג הקרקע שבבעלותו של מר ישעיהו משטח המוגדר כשטח אש לשטח שניתן לבנות בו. הליכוד דורש לבדוק לאלתר האם קיים קשר בין הפגישה ובין הסרת ההתנגדות לעיל".

מוקדם יותר היום, קיימה ישראל ביתנו ישיבת סיעה, בסיומה נמסר כי הוחלט לפעול לקידום החוק, המונע מחבר כנסת שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. ליברמן הצטרף בכך לנציגים של מפלגת העבודה והרשימה המשותפת, שהודיעו על כוונתם לתמוך בחוק, שנועד לפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו מלהרכיב את הממשלה הבאה.

השרה מירי רגב הגיבה בחריפות על הודעת ישראל ביתנו: "אביגדור ליברמן, אתה לא מתבייש? אתה הולך יחד עם אחמד טיבי לחוק שהולך להפיל את ראש הממשלה, שנבחר על ידי רוב הציבור", אמרה בסרטון שפרסמה בפייסבוק. "הנה מה שאמרת רק לאחרונה: אמרת שלא תשב עם טיבי בממשלת מיעוט, אמרת בעבר שלא תתמוך בחקיקה פרסונלית. אז מה קרה לך, תגיד לי? מי מנהל אותך? תתעוררו, חבריי, תתעוררו, מנסים לגנוב לנו את הבחירות, מנסים לבטל את הקול שלנו. לא ניתן לזה לקרות".

השר יריב לוין כתב אתמול, כי "הרעיון שיובא חוק פרסונלי להדחת ראש ממשלה הוא בלתי מתקבל על הדעת, וחותר תחת היסודות הכי עמוקים של הדמוקרטיה. אנחנו נילחם בעוצמה כנגד חקיקה פסולה שכזו".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מעל מיליון ו- 300 אלף קולות באופן ישיר ועוד כמעט מיליון באופן עקיף, שאמרו בקול חד וברור שהוא המועדף לראשות הממשלה", הוסיף לוין. "לא נאפשר לכחול לבן לעשות מה שאפילו באיראן לא עושים – לסנן את המועמדים אחרי הבחירות, להתעלם מרצון העם ולמנוע ממי שניצח לכהן כראש ממשלה".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןאביחי מנדלבליטבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה