חדשות בארץ

הליכוד: האם יו"ר ועדת הבחירות מסתיר מידע במכוון?

חבר הכנסת שלמה קרעי האשים את ועדת הבחירות המרכזית ב"גרירת רגליים תמוהה ומביכה", לאחר שבקשת הליכוד לקבל את כל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות לא נענתה: "הוועדה לא מוסרת זאת, בטענות הזויות של קושי בסריקה"

השופט ניל הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)השופט ניל הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) מתח הערב (חמישי) ביקורת על יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, ברקע פרסום תוצאות הבחירות על ידי הוועדה.

"מה קורה לשופט הנדל? האם יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, מסתיר מידע במכוון?", תהה קרעי בטוויטר. "מה שבטוח הוא, שהוא גורר רגליים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. כבר שלושה ימים שהליכוד מבקש מוועדת הבחירות את כל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות, עקב ממצאים משמעותיים שיש בידינו על טעויות, זיופים ויותר מכך".

"ועדת הבחירות לא מוסרת זאת, בטענות הזויות של קושי בסריקה (באמת??). הטענה האחרונה היא, שהם צריכים להביא מומחה לסריקה (??). הוועדה גוררת רגליים, ובכך גורמת לנו לדאוג שמא מישהו רוצה להסתיר שינויים כאלו ואחרים, שיגרמו לשינוי בתוצאות הבחירות".

"זה לא הגיוני, זה לא מקובל. לליכוד ולכל מפלגה יש את כל הזכות שבעולם לקבל לאלתר את הפרוטוקולים והגיליונות, ואנחנו נעשה כל שניתן כדי לקבלם מיד", הצהיר קרעי. "אין דבר חשוב יותר מטוהר הבחירות, וחלק בלתי נפרד מזה הוא השקיפות. גרירת הרגליים הזו תמוהה ומביכה, וניאבק בה בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

מוקדם יותר הערב פרסמה ועדת הבחירות את תוצאות הבחירות לכנסת ה- 23, מהן עולה כי אין שינוי במפת המנדטים שהסתמנה כבר אתמול: הליכוד הוא המפלגה הגדולה בכנסת – עם 36 מנדטים. כחול לבן קיבלה 33 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, וש"ס זכתה ל- 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו קיבלו כל אחת 7 מנדטים. המפלגה הקטנה בגודלה בכנסת היא ימינה – עם 6 מנדטים. מסיכום הנתונים עולה כי גוש הימין עומד על 58 מנדטים, כך שנכון לעכשיו לראש הממשלה בנימין נתניהו אין רוב להקמת ממשלת ימין צרה.

מדובר בתוצאות כמעט סופיות, שאינן כוללות 6 קלפיות, בהן הצביעו כ- 5,500 אזרחים. הוועדה ממשיכה לבדוק קלפיות אלו בצורה יסודית, בשל בעיות שהתגלעו בהן במהלך יום הבחירות. התוצאות הרשמיות יפורסמו ביום שלישי הבא, 10 במרץ, ויימסרו לידיו של הנשיא ראובן ריבלין.

זמן קצר לפני פרסום התוצאות, נמסר מהליכוד כי "חרף בקשות חוזרות ונשנות שלא נענו מוועדת הבחירות המרכזית, הליכוד פונה ברגעים אלו באמצעות יועמ"ש המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות, וכן במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות. הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא יימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות – ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות".

תגיות:הליכודועדת הבחירות המרכזיתשלמה קרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה