חדשות בארץ

משבר הקורונה: אירועי פתיחת הכנסת ה- 23 יצומצמו

בהערכת מצב שקיים מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הוחלט על צמצום משמעותי באירועי הפתיחה של הכנסת ה- 23. במהלך מושב הכנסת תוגבל כניסתם של גורמים חיצוניים למתחם: "כל שמסכן את הליך הליבה הפרלמנטרי ואינו מהווה מרכיב חיוני להצלחתו – ייאסר"

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', קיים בצהריים (חמישי) הערכת מצב עם גורמי המקצוע בכנסת, בה נדונו השלכות התפשטות נגיף הקורונה על פעילותה השוטפת של הכנסת, וזאת בעקבות ההנחיות החדשות שהוציא אמש משרד הבריאות. טקס ההשבעה של חברי הכנסת צפוי להיערך ב- 16 במרץ, ולאחריו תשוב הכנסת לפעילות שוטפת.

בפתח הישיבה ציין סחרוביץ' כי "המטרה ברורה, והיא לפעול בכל הצעדים והאמצעים האפשריים על מנת לצמצם את איום הפגיעה בפעילות הליבה הפרלמנטרית של הכנסת. על כן מרחב התמרון פשוט: כל מה שקשור להליך הליבה הפרלמנטרי – יותר, וכל מה שמסכן את ההליך ואינו מהווה מרכיב חיוני להצלחתו – ייאסר".

סחרוביץ' ציין, כי "הכנסת הקימה צוות מקצועי מטעמה בראשות קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, אשר מצוי בקשר רציף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ופועל בעצתם". מנכ"ל הכנסת הדגיש כי "גורמי המקצוע בכנסת ימשיכו להתכנס מעת לעת, וככל שנתרשם שיש לנקוט בגישה עוד יותר מחמירה – לא נהסס לעשות זאת".

במהלך הערכת המצב הוחלט, כי אירוע הצהרת האמונים של חברי הכנסת ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים. למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א', הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב. כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים ביום זה למשכן תצומצם למינימום הנדרש.

עוד הוחלט, כי למעט חברי הכנסת, הכניסה למליאת הכנסת תותר לבעלי הזמנות בלבד. חברי הכנסת יתבקשו לבחון בשנית את השתתפותו של בן המשפחה היחיד, שאושרה השתתפותו באירוע.

בנוסף, בוטלה קבלת הפנים החגיגית לחברי הכנסת ובני משפחותיהם, שתוכננה להיערך במתחם קדמה. מתכונתו של אירוע הרמת הכוסית, המתקיים באופן מסורתי באולם שאגאל, שונתה: בוטלה התכנסותם של מאות האנשים, שאמורים היו להיות נוכחים באירוע, אשר נועל בדרך כלל את אירועי היום החגיגי, וכן בוטלו הנאומים וקטעי השירה. ראשי המפלגות יוזמנו לצילום המסורתי המשותף.

בנוגע להתנהלות השוטפת של הכנסת, הוחלט כי מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצוניים בכנסת, בכלל זה של בתי ספר, תיירים, קבוצות מאורגנות ועוד. פעילות מרכז המבקרים, ובכלל זה פעילותם של מדריכי הכנסת מחוץ למתחם הכנסת, תימשך כרגיל.

כל מבקר שאינו קבוע יידרש לחתום על הצהרת כניסה לכנסת, בה יתחייב שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחוץ לארץ. טרם כניסתו, ההצהרה תאושר על ידי קצין הכנסת. תותר כניסתם של כל הגורמים שיוזמנו לוועדות, כחלק מפעילותם הפרלמנטרית. לא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות במתחם הכנסת.

במקומות מרכזיים בכנסת, ובכניסה אליה, יוצבו עמדות חיטוי ייעודיות. כלל ההנחיות, שהוציאה נציבות שירות המדינה כלפי עובדיה, אומצו גם עבור עובדי הכנסת. בהערכת המצב הוחלט גם לבטל את אירוע הרמת הכוסית לעובדים לרגל חג הפסח.

תגיות:הכנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה