חדשות בארץ

עוצר יציאות בצה"ל; תיירים יוונים שחלו ביקרו בישראל

בהודעת הצבא נמסר כי החל ממחר ב-14:00 ייאסר על חיילים וקצינים בשירות חובה ובקבע לצאת מחוץ לגבולות המדינה, בין בתפקיד ובין באופן פרטי, עד להודעה חדשה. כמו כן, הוחלט לעצור את התרגילים הצבאיים הבינלאומיים. הערב יתכנס פורום המטכ"ל לדיון חירום

אא

בתום הערכת מצב בצה"ל לנוכח התפשטות נגיף הקורונה, הוחלט על נקיטת מדיניות מחמירה במיוחד, זאת, על מנת למנוע את שיתוקה של מערכת הביטחון שתכליתה צמצום היקף החיילים הנמצאים בבידוד. בהודעת הצבא נמסר כי החל ממחר ב-14:00 ייאסר על חיילים וקצינים בשירות חובה ובקבע לצאת מחוץ לגבולות המדינה, בין בתפקיד ובין באופן פרטי, עד להודעה חדשה. כמו כן, הוחלט לעצור את התרגילים הצבאיים הבינלאומיים.

בנוסף, יוקמו שתי ועדות לבחינת מקרים חריגים שיעסקו בהיבטים מבצעיים ובהיבטי פרט. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, יקיים הערב הערכת מצב בפורום המטכ"ל לסיכום הנחיות נוספות. בתיאום עם משרד הבריאות ובהתאם להמלצה להימנע ככל הניתן מנסיעות לחו"ל, תידחה נסיעת הרמטכ"ל לארה"ב שתוכננה להתקיים בשבוע הבא, למועד אחר.

(ארכיון: פלאש 90)(ארכיון: פלאש 90)

בחמ"לים יוחמרו הדרישות יתר על המידה כדי למנוע הידבקות, יצומצמו כנסים וטקסים, יוקמו בכל יחידה מנגנוני שליטה, ייבדק הרכש עבור צה"ל ביתר קפדנות ויוקם מנגנון תשאול בכניסה ללשכות של קצינים ובעלי תפקידים רגישים, אנשי מילואים וחמ"לים. בצבא אמרו עוד כי עד כה, 588 חיילים וקצינים נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו"ל ומקצתם פגשו במשלחת מדרום קוריאה או בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. לעומת זאת, 125 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

"עומדות בפנינו שלוש משימות", הבהיר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "הראשונה והחשובה מכולן היא שימור כושרו של צה"ל. השנייה, מניעת התפשטות הנגיף בצה"ל וצמצום התחלואה. והשלישית, היערכות לשלב הבא, אם נידרש, מול המרחב הלאומי".

"הוועדה הראשונה הנוגעת ליציאה לחו"ל נועדה למקרים פרטניים שהם אך ורק מבצעיים. השנייה מתעסקת בנושאי הפרט ונוגעת להיבטים רפואיים, אירועי משפחה וכדומה", הוסיף זילברמן.

 

תיירים מיוון ביקרו בישראל ואובחנו בקורונה, פורסם המסלול של התיירת מארה"ב

בצהריים הודיע משרד הבריאות כי 21 תיירים מיוון ששהו בישראל בין ה-19 ל-27 בפברואר אובחנו כחולי קורונה לאחר חזרתם ליוון. לפי הודעת המשרד, "דווח על תיירים מיוון ששהו בישראל וברשות הפלסטינית בין 19 ל-27 בפברואר ולאחר חזרתם ליוון חלו ונמצא כי הם חיוביים לנגיף קורונה". במשרד עורכים חקירה אפידמיולוגית בשיתוף הרשות הפלסטינית והמידע הרלוונטי יועברו לציבור בהקדם.

קודם לכן נמסר כי תיירת מניו יורק בשנות החמישים לחייה שביקרה בישראל בתאריכים 23-27 בפברואר 2020 אובחנה אמש בארה"ב כנשאית וירוס הריאות הקטלני. הרשויות האמריקניות לא ידעו לומר האם נדבקה לפני או אחרי ביקורה בישראל, ולאשה אין תסמינים המזוהים עם המחלה.

מהמשרד נמסר כי כל מי שהיה במקומות שבהם שהתה התיירת בשעות הנקובות מתבקש להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום מיום החשיפה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. אלה המקומות שבהם שהתה:

• הגיעה לארץ בטיסת אל על מספר LY8 שיצאה מניו יורק בשעה 23:50 בתאריך 22 בפברואר 2020 ונחתה בישראל בתאריך 23 בפברואר בשעה 17:10.

• יצאה מהארץ בטיסת אל על מספר LY27 שיצאה מישראל בשעה 01:05 בתאריך 28 בפברואר 2020 ונחתה בניו יורק בתאריך 28 בפברואר 2020 בשעה 06:00.

• ביום ראשון, 23 בפברואר, בין השעות 21:30-23:30 הייתה בקפה רימון ממילא וביקרה בסניף זארה בשדרות ממילא בירושלים.

• ביום שני, 24 בפברואר, שהתה בין השעות 13:00-15:00 בקפה רימון במדרחוב בן יהודה בירושלים.

• עלתה על קו אוטובוס אגד מספר 74 ברחוב קינג ג'ורג בשעה 15:00 וירדה ברחוב דרך חברון בירושלים.

• בשעות אחר הצהרים בין השעות 17:00-19:00 הייתה ב"אושר עד" בקניון הדר רחוב פייר קניג 26 ירושלים.

• ביום שלישי, 25 בפברואר, הייתה במתחם התחנה ברחוב דוד רמז 4 ירושלים, במסעדת KITCHEN STATION בשעות 14:00-15:00.     

• ביום רביעי, 26 בפברואר, בשעות 9:00-10:00 הייתה בבנק מזרחי טפחות למשכנתאות ברחוב הלני המלכה 9 בירושלים.

• הייתה בחנויות FOX HOME, אושר עד וצומת ספרים בקניון הדר בירושלים בשעות 11:30-14:00.

• ביום חמישי, 27 בפברואר, בשעה 10:00 נסעה בקו אוטובוס אגד מספר 74 מדרך חברון לתלפיות.

• בין השעות 11:00-13:00 הייתה בבית קפה "קפית" ברחוב עמק רפאים 36 ירושלים.

• בשעה 19:30 עלתה על קו אוטובוס אגד מספר 74 מדרך חברון לתחנה המרכזית בירושלים.

• עלתה על הרכבת לקו ירושלים-נתב"ג בשעה 20:30.

תגיות:נגיף הקורונהצה"ליוון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה