חדשות בארץ

דיווח: נגיף הקורונה הגיע לרשות; הפלסטינים אוסרים כניסת תיירים

ברשות הפלסטינית הוחלט הבוקר לאסור כניסת תיירים לשטחם. בנוסף, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הודיעו על סגירת כל  המסגדים והכנסיות בבית לחם למשך שבועיים. קודם לכן מסר משרד הבריאות הפלסטיני כי הם בודקים "כמה אנשים" שעל פי החשד נדבקו בקורונה, וכעת הם ממתינים לתוצאות

גבול רפיח (צילום: פלאש 90)גבול רפיח (צילום: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה הבוקר (חמישי) כי אותרו ארבעה בני אדם נשאי קורונה בבית מלון אנג'ל שבבית ג'אלא הסמוך לבית לחם. במשרד הבריאות הפלסטיני מסרו כי הם בודקים "כמה אנשים", וכעת הם ממתינים לתוצאות. על פי הדיווחים הפלסטיניים, החשודים בהידבקות הוכנסו לבידוד.

בשל החשש להתפשטות, ברשות הפלסטינית הוחלט הבוקר לאסור כניסת תיירים לשטחם. בנוסף, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הודיעו על סגירת כל  המסגדים והכנסיות בבית לחם למשך שבועיים. בשבועות האחרונים פרסם משרד הבריאות הפלסטיני הנחיות דומות לאלה שהוציא מקבילו הישראלי. לצד הדרישה להודיע לרשויות על הופעת תסמינים המזוהים עם המחלה, בידוד ביתי לחוזרים ממדינות נגועות וההמלצה לשקול נסיעות לחו"ל, נאסרו גם התקהלויות של 50 איש ומעלה.

באתר העיתון הפלסטיני "אל-קודס" הובא כי הערכות הן כי החולים הם תיירים מדרום קוריאה. בעקבות כך, הרשויות ביצעו פינוי של בית ספר שממוקם בסמיכות למלון.

בחודש שעבר דווח כי תשעה אזרחי דרום קוריאה שנדבקו בנגיף הקורונה ביקרו לאחרונה בישראל. התשעה שהו במדינה כחלק מטיול מאורגן שארגנה הכנסייה הקתולית במשך שמונה ימים, בין 15-8 בפברואר, וחזרו לארצם. בבדיקה האפידמיולוגית של משרד הבריאות בישראל הוצגו המקומות שבהם ביקרה הקבוצה, ביניהם שכם, יריחו, בית לחם וחברון המצויים בשטחי הרשות הפלסטינית. בעקבות זאת, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הוציא צו סגירה לכל המסעדות והמתקנים שהקבוצה ביקרה. ברשות אף הזהירו בענישה חמורה את בעלי העסקים שיפרו את ההנחיות או שיסתירו מידע מהרשויות.

עד כה דווח על יותר מ-95 אלף חולים ברחבי העולם, ומספר המתים נאמד ביותר מ-3,200. עם זאת, למעלה מ-53 אלף בני אדם גברו על הנגיף והחלימו. ההנחיות החדשות שפרסם אתמול משרד הבריאות למניעת התפשטות הנגיף, שהביא להדבקתם של 15 ישראלים, כוללות חובת בידוד לשבים משורת מדינות במערב, בהן צרפת, גרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה. בנוסף, תיאסר כניסתם של אזרחים ממדינות אלו. כמו כן, חל איסור לערוך כינוסים בינלאומיים בישראל לצד איסור על התקהלויות של מעל 5,000 בני אדם. כחלק מהרצון לבטח את שלומה של מערכת הבריאות החיונית בעת הזו, חל איסור גורף על עובדי המערכת לצאת אל מחוץ לגבולות הארץ. כל השבים מהמדינות האמורות, או המשתתפים באירועים בינלאומיים במדינות שלא חל שינוי לגבן, יחויבו לשהות בבידוד ביתי בן 14 ימים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה