חדשות בריאות

מסיכת הגנה מקורונה – האם חייבים?

עד כמה צריך להיזהר מהידבקות מקורונה, ואיך עושים את זה? והאם מסיכות ההגנה באמת עובדות?

  • ט' אדר התש"פ
אא

בהלת הקורונה הולכת וגדלה בעולם, וגם בארץ. אנשים רבים חוששים מאד להידבק, ונוקטים באמצעים שונים, חלקם חשובים ויעילים, חלקם קיצוניים ומיותרים. אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר, ולהסביר מה צריך ומה לא צריך לעשות כדי למנוע הידבקות בקורונה.

 

היגיינה אישית

ברור שחייבים לשמור על היגיינה אישית, זה לא חידוש. עכשיו, עם חשש למחלה מתפרצת, אפשר להקפיד על זה קצת יותר. להתעטש ולהשתעל לתוך המרפק ולא לכף היד, וכמובן לא לאוויר הפתוח; לרחוץ ידיים אחרי יציאה לרחוב או נגיעה בחפצים שאינם נקיים; התרחקות מאנשים חולים או כאלה שעלולים להיות חולים; התרחקות מהתקהלויות גדולות וצפופות; וכן הלאה.

 

מסכת הגנה – האם באמת צריך אותה?

קצת סדר בדברים: מסיכות הפנים נועדו לאנשים שכבר נדבקו, והן נועדו למנוע מהחולים להדביק אנשים בריאים שנמצאים בסביבתם. ככל הידוע כיום, נגיף הקורונה עובר בטיפות נוזל, כלומר – כאשר אדם חולה מתעטש, למשל, טיפות זעירות של רוק מופצות מפיו החוצה, לכן אנשים שנמצאים בסביבתו עלולים להידבק. המסכה נועדה למנוע את ההתפשטות של החיידקים ממערכת הנשימה של החולים.

אך המסכות הללו אינן מיועדות לאנשים בריאים, ואינן מונעות הדבקה. ארגוני הבריאות במדינות המערב לא ממליצים על חבישה של מסכות פנים להגנה מפני הקורונה או מפני כל נגיף אחר של מערכת הנשימה. או במילים אחרות: אם אתם בריאים, ב"ה, שמרו את המסכות לפורים. לקורונה הן מיותרות.

 

חבילות מסין

ישנם אנשים אשר חוששים לבוא במגע עם חבילות ומשלוחים של מוצרים שאותם הזמינו מסין לפני התפרצות המגיפה. אך בארגון הבריאות העולמי מבהירים שהנגיף אמנם מידבק מאד במעבר ישיר בין בני אדם, אך על חפצים, משטחים וכדומה הוא אינו יכול לשרוד יותר מכמה שעות בודדות. כלומר, גם אם היצרן, האורז או המשלוחן שטיפל בחבילה שהזמנתם חלה בקורונה – הנגיף לא ישרוד על החבילה עד שיגיע לארץ. לכן אין צורך להחזיר את החבילות לסין או להימנע מלפתוח אותן. הכל בסדר.

אם בכל זאת אתם עדיין לחוצים – כביסה של הבגדים או שימוש בחומר חיטוי סטנדרטי על החפצים ינטרל כל סיכוי לשאריות נגיפים.

תגיות:מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה