חדשות יהדות

מפתיע ומרגש: איך הגיעו מזוזות לעיר הנצורה בסין? עופר הישראלי יספר לכם

זה למעלה מחודש שתושבי העיר וואהן בסין - מקור התפרצות הקורונה, נתונים במצור. מלבד חבילות עם ציוד רפואי, לא ניתן להעביר אליהם דבר. אז איך בכל זאת הגיעו מזוזות לקומץ ישראלים שחיים בעיר המונה 12 מיליון תושבים? 

אא

זה למעלה מחודש שתושבי העיר ווהאן שמחוז חוביי בסין - נתונים תחת מצור, בשל נגיף הקורונה שהתפרץ בה לראשונה. 

עופר הוא ישראלי שמתגורר בוואהן. מאז התפרצות הנגיף - הוא מנהל יומן שבו הוא מתעד את מה שהוא ומשפחתו חווה בתוך הניסיון הלא פשוט הזה, שהוא ועוד 12 מיליון (!) תושבים המתגוררים בעיר, מתמודדים עמו. 

את היומן מנהל עופר בעמוד הפייסבוק שלו, בו ישנם כבר אלפי עוקבים ומתעניינים שקוראים בזמן אמת את ההתפתחויות על ההתנהלות סביב הנגיף. 

"היום הוא היום ה-41 למצור, וכבר שבועיים שהשלוחים של הרבי מנסים לשלוח אלינו מזוזה", כותב עופר. לדבריו, מי שפנה אליו לראשונה הוא הרב דובי הניג המתגורר בצ'נגדו, שאמר לו כי הוא 'חייב מזוזות'. "אנחנו חברים טובים מאז שפניתי אליו לפני כמה שנים והצעתי לו לפתוח בית חב"ד כאן בוואהן, כי בכל מקום שיש בו בית חב"ד מתאספת סביבו קהילה של חבר'ה ישראלים, ואני מתגעגע לזה".

 

הרב שאל אותו כמה משפחות של ישראלים שוהים בווהאן, ועופר השיב שמדובר במשפחה שלו, שניים-שלושה אנשי עסקים ישראלים ואולי עוד כמה סטודנטים. 

"זה לא הרבה אנשים. אני אבוא בקרוב לבקר אותך בווהאן, בינתיים תראה אם יש עוד יהודים בעיר שלך", אמר לו הרב הניג, ועופר לא בזבז את הזמן. "12 מיליון אנשים גרים בעיר שלנו, ואני מתחיל לאסוף יהודים. אני מוצא את קסניה בשגרירות האמריקאית, אני מוצא את פיליפ שעובד כשף במסעדה מפורסמת פה בעיר. 'אני יהודי מטוניס', הוא אומר בגאווה. אני מוצא גם אם דוקטור קליין שהוא רופא של הצרפתים פה".

כששמע עופר את השם קליין, פנה לרופא ושאל אותו האם הוא יהודי. הרופא צחק ואמר: 'לא, אנחנו לא יהודים', ואז פנה לבנו ושאל אותו: 'נתן, מה תרצה להזמין לאכול?'. עופר הופתע. "אתה יודע, נתן זה גם שם יהודי. גם לסבא הגדול שלי קראו נתן", הוא אמר לו. 

דוקטור קליין הרהר קצת, ואז אמר: "בעצם, יש לנו קצת שורשים יהודיים. הסבא והסבתא שלי היו יהודים, אבל במלחמה הגדולה הם גידלו את אמא שלי כקתולית, אנחנו לחלוטין קתולים".

עופר השתנק ואמר: "דוקטור, אתה יהודי". 

 

הרופא הסתכל עליו במבט מוזר, והוא המשיך לומר לו שאם סבתא שלו יהודיה ואמא שלו נולדה יהודיה, אז זה לא משנה שהיא גדלה כקתולית. "מבחינת היהדות אתה יהודי", הוא בישר לו. "ותראה, אפילו לבן שלך נתת את השם נתן". 

הוא לא השתכנע, אבל השניים החליפו טלפונים והבטיחו שיעמדו בקשר. 

 

***

את הפוסט העלה עופר לצד סרטון מרגש שבו נראתה חבילה שהגיעה אליו בדואר - חבילת מסכות שבה הוסלקו (!) המזוזות על ידי הרב הניג. "לווהאן ניתן לשלוח עכשיו רק ציוד רפואי. מסכות, כפפות - זה בסדר. שאר הדברים לא עוברים והחבילות נעצרות. אני מחכה למזוזות האלו. אלו ימים קשים בווהאן, ואני שואב מזה כוח. 

בָּרוּךְ אַתָּה אֲ־דֹנָי אֱ־לֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִיוָנוּ לִקְבּוֹעַ מְזוּזָה", הוא מסכם בהתרגשות. "זה עולם חדש. יהודים מבריחים מזוזות בתוך מסכות, כי אסור לנו לקבל שום דבר".

תגיות:מזוזותסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה