חדשות בארץ

בהלת הקורונה: מוקד מד"א קרס; נשקלת אפשרות לאסור התכנסויות המוניות

במשרד הבריאות שוקלים לבקש מראש הממשלה נתניהו להורות על הרחבת הבידוד למדינות המערב, כדוגמת ארצות הברית וגרמניה. אמו של הנער שנדבק בקורונה: "זו לא בחירה של אף אחד. מי שרוצה להאשים יכול להאשים, אנחנו לא אשמים. ברגע שקיבלנו הנחייה הוא נכנס לבידוד"

תייר אמריקני מבקר בכותל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)תייר אמריקני מבקר בכותל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

במשרד הבריאות שוקלים לאסור התכנסויות המוניות של למעלה מ-2,500 בני אדם. לפי הדיווח בחדשות 12, אנשי המשרד צפויים להעלות את הנושא בדיון חירום שיתקיים היום (רביעי) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן. הבוקר נודע כי אותרו 3 חולים נוספים בנגיף הקורונה, וכעת עומד מספר הנדבקים בישראל על 15. בבתי חולים ברחבי הארץ החלו להיערך לקליטת חולים נוספים, ולשם כך הוקצו כמה מחלקות לבידוד החולים בווירוס הריאות.

בנוסף, בדיווח הובא עוד כי במשרד בוחנים להמליץ לראש הממשלה להכריז על הרחבת הבידוד הביתי לשבים משורת מדינות מהמערב, זולת איטליה. בין המדינות, ארצות הברית, ספרד, גרמניה אוסטריה ושוויץ.

נתב''ג, היום (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)נתב''ג, היום (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

במשרד הבריאות הזכירו כי אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום או שיעול או קושי בנשימה, יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לבדוק האם ישנו צורך באימות הנשאות. במד"א דיווחו כי בשל הבהלה שנוצרה בעקבות הפרסום כי הנער החולה שהה באצטדיון בלומפילד, קרס מוקד הארגון ובשיאו היו 99 שיחות בהמתנה. לשם השוואה, בזמני שגרה עומד זמן המענה לפרמדיק על 4 שניות, ואילו בשעות אלו הוא התארך לשתי דקות לפחות. גם מוקד משרד הבריאות קרס, "בשל פניות אזרחים שמתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה". במשרד הדגישו כי "רק במקרים בהם מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א".

אתי, אמו של הנער שנדבק בקורונה, סיפרה ל-ynet על התחושות. "אני מרגישה בסדר גמור. הילד קצת משתעל ומנוזל, אבל בסך הכול מצב הרוח מעולה והוא ללא חום. קצת נלחצתי לגבי איך שהוא יגיב. הילד הלך לעזור לחבר בחנות הפיראט האדום ושם נדבק ככל הנראה. כרגע הוא בבידוד בחדר שלו ולא בא במגע עם שאר בני הבית. הוא נמצא בקומה נפרדת מאתנו ואנחנו משאירים לו אוכל מידי פעם. לגבי ההמשך, אנחנו לא יודעים. אני ספציפית לא קיבלתי הודעות מאוהדים אחרים, אבל אף אחד לא בחר להידבק". אמו הוסיפה כי הידבקותה של בנה שיצרה בהלה רבתי בציבור, לא הייתה "בחירה של אף אחד. מי שרוצה להאשים יכול להאשים, אנחנו לא אשמים. ברגע שקיבלנו הנחייה הוא נכנס לבידוד".

 

תגיות:נגיף הקורונהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה