פעילות הידברות

התשובה לקורונה: מצוות ’זכר למחצית השקל’ ע"י הידברות

העולם כולו נתון בבהלה: נגיף הקורונה מאיים להתפשט לרחבי העולם. מצוות מחצית השקל מחכה לנו רק פעם בשנה, רגע לפני פורים, ביחד עם סגולה עצומה: "ולא יקרה לו שום פגע רע באותה שנה"

  • ח' אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לקראת חג הפורים והימים העליזים ומלאי השמחה, נתון העולם כולו בימים אלה בדאגה אחרת לגמרי, לקראת מגפה עולמית שעלולה ח"ו להתפשט ולסכן מיליוני אנשים.

כותרות העיתונים ומהדורות החדשות, מתמלאים מידי יום בנתונים מבהילים על עוד ועוד אנשים שנדבקו, על אנשים שנמצאים בהסגר ועל המאבק כמעט חסר הסיכוי שמערכות הבריאות מנהלות מול התפשטות הנגיף. לאף אחד אין מצב רוח במצב כזה לחגוג את יום הפורים בשמחה כמידי שנה.

כאילו לא די לנו במחלות הקשות האופפות אותנו, כאילו לא די לנו בצרות המטפסות למעלה מהראש והדעת, הרי שהגיע גם האיום הזה ומרחף מעלינו. כמעט בכל יום אנחנו שומעים על תאונות דרכים, על אנשים צעירים שמאבדים את החיים שלהם ברגע אחד על הכביש. בכל יום אנחנו שומעים על צרות ואסונות, מחלות קשות, אנשים בריאים שפתאום הולכים לעולמם ועל אנשים טובים שפתאום מתמודדים עם מצבים רפואיים בלתי נתפסים, מחלות גוף ומחלות נפש, לא עלינו.

כל אחד מאיתנו עושה כל מה שהוא יכול כדי לנסות להגן על עצמו, על הילדים שלו, אנחנו לא ישנים בלילה מהדאגות מה יהיה עם הדור הבא שאנחנו מגדלים כאן, מי ישמור עליהם ומה יהיה איתם במציאות המטורפת איתה הדור שלנו מתמודד?

 

התקוה מעבר לפינה

אבל בערב חג הפורים הקרוב, ממתינה לנו גם תקוה גדולה שתוציא אותנו בע"ה מהמצב הזה.

כמידי שנה מזה אלפי שנים, ניגשים יהודים בשעה הקדושה, שעת מנחה של תענית אסתר כדי לקיים את המצווה העתיקה והמופלאה של 'זכר למחצית השקל'. אותו מעמד היסטורי שנקבע בעם ישראל לזמן הזה, מעמד שכל כולו נתינה וחסד. חכמי ישראל קבעו לדורות את המצווה הזאת על שם המצווה שקיימו ישראל בזמן שבית המקדש היה קיים ובה נתנו בני ישראל מחצית השקל תרומה לה', עבור קרבנות ציבור וצרכי בית המקדש.

ולאחר שחרב בית המקדש בעוונותינו, קבעו חכמים את המצווה לדורות וקראו לה 'זכר למחצית השקל'. וכך מידי שנה בערב חג הפורים, נותן כל אחד מבני ישראל ממון לצדקה בסכום השווה למחצית השקל שהיתה בזמן המקדש, כאשר על פי פוסקי הלכה ומומחים הסכום עומד בימינו על כ-22 שקלים לנפש.

את המצוה החביבה הזאת מקיים עם ישראל כבר הרבה שנים, אבל לא רבים יודעים כי מאחורי המצווה מסתתרת גם הבטחה גדולה.

התורה הקדושה מצווה עלינו את מצוות מחצית השקל בלשון: "וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ" ומיד אחר כך מדגישה התורה: "וְלֹא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקֹד אֹתָם".

חכמי ישראל שברוח הקודש קבעו את המצווה לדורות כזכר למחצית השקל, רצו שהמצווה תמשיך להגן על כלל ישראל במשך הדורות ממגפות קשות כאלה. כמו שאז בימים ההם ביקש אלוקים מבניו לתת מחצית השקל כדי להציל אותם ממגפה, כך בדיוק בימינו אנו: "ולא יהיה בהם נגף"!!!

ולדבריהם הקדושים מצטרפת אמירה נדירה אותה חקקו שניים מגדולי הדורות: המקובל האלוקי רבי חיים פלאג'י זיע"א, גילה לנו את הרז המופלא ואת הסוד הגדול: "כל מי שנותן מחצית השקל מובטח לו שהוא בן העולם הבא, ולא יקרה לו שום פגע רע באותה שנה! ואפילו נגזרה גזרה עליו או על בני ביתו ח"ו היא מתבטלת, ואינו בא לידי חסרון כיס באותה שנה. והמתמיד בה מידי שנה יראה זרע ויאריך ימים".

ומרן הבן איש חי כותב גם הוא: "ויש במצוות מחצית השקל המגנה על האדם מן המגפה"!

לא צריך להסביר עד כמה המצווה הזאת חשובה לכולנו נוגעת לכולנו רלוונטית כל כך לכל אחד ואחת מאיתנו. ואיך אנו מגיעים אל הסגולה? כמובן, על ידי שנעורר רחמי שמים.

כך נעצור את המגפה הנוראה ונגיע לימי הפורים שמחים, עליזים ו.. בריאים בעזרת ה'.

תרמו כבר היום את זכר למחצית השקל עבורכם ועבור בני ביתכם למחלקת 'אמ"א' בארגון הידברות, ופעילי הידברות יתנו עבורכם את מחצית השקל בערב היום הקדוש יום הפורים, לסגולה ולישועה!

כנסו עכשיו וקחו לכם את הסגולה הנפלאה.

קיימו עכשיו את מצוות 'זכר למחצית השקל' ותזכו לסגולה הנפלאה המגנה ממגיפות ומחלות.

התקשרו עכשיו - 073-222-1212

תגיות:מחצית השקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה