חדשות בארץ

בעוד שגנץ מסרב לפסול, לפיד מכריז: אין אחדות עם נתניהו

בפתח ישיבת הסיעה הראשונה בתל אביב הצהיר מספר 2 בכחול לבן כי "לא אכנס לממשלה תחת נתניהו, ואף אחד אחר ברשימה לא ייכנס לממשלה כזו". אולם, כאשר גנץ נשאל על כך הוא השיב: "יהיה בסדר". לפיד: "ביבי כהרגלו מיהר עם הכרזת הניצחון. אין לו ממשלה עדיין"

גנץ ולפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ ולפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מפלגת כחול לבן מתכנסת הערב (שלישי) לראשונה מאז פרסום התוצאות המרחיקות את מחנה השמאל מהשלטון, ומקרבות עוד יותר את גוש הימין שזוכה ל-59-60 מנדטים. בעוד שיו"ר המפלגה בני גנץ מקפיד שלא להכריז על פסילת האפשרות לשבת בממשלה תחת בנימין נתניהו, מספר 2 שלו, יאיר לפיד, אמר בפתח הישיבה בתל אביב כי "לא אכנס לממשלה תחת נתניהו, ואף אחד אחר ברשימה לא ייכנס לממשלה כזו". אולם, כאשר גנץ נשאל על כך הוא השיב: "יהיה בסדר".

מספירת 90% מהקולות מסתמן כי כחול לבן גרפה 32 מנדטים, לעומת 36 שהלכו לליכוד. במפת הגושים עולה כי גוש הימין-חרדים מקבל 59 מנדטים, ואילו המרכז-שמאל זוכה ל-54 בלבד. מאחר שאף אחד מהגושים לא מחזיק ברוב של 61 קולות, בליכוד יצאו למסע ציד של עריקים אפשריים מכחול לבן. כל השמות מכחול לבן שהועלו עד כה – בהם צביקה האוזר, עומר ינקלביץ' ויועז הנדל – הובילו הכחשות מפורשות מפיהם כי הם לא מתכוונים לתכנן עריקה.

רביעיית כחול לבן, הלילה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)רביעיית כחול לבן, הלילה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"עברנו חתיכת רכבת הרים בחודשיים-שלושה האחרונים", אמר לפיד, "אז אנחנו ניפגש ונתחבק ונרגיש שאנחנו ביחד. קבענו את זה מראש", הוסיף. "היום באנו כי אנחנו אוהבים אחד את השני ואנחנו ביחד, ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות. כמו ששמתם לב, ביבי כהרגלו מיהר עם הכרזת הניצחון. אין לו ממשלה עדיין. אנחנו נצטרך לראות מה אנחנו עושים, והחלטות אנחנו עושים ביחד".

גנץ אמר בצהריים כי "ניכר שלנתניהו אין 61 להרכיב ממשלה" והוא קרא להמתין לתוצאות האמת הסופיות, שעשויות להתפרסם מחר בערב. "תוצאות הבחירות הולכות ומצטברות לאט לאט. אנחנו כאמור נבחן את דרכנו. אנחנו מחויבים למדינת ישראל, מחויבים לחברה בישראל. כמובן מכבדים את החלטת הבוחר. נעקוב אחרי התפתחות תוצאות האמת כאמור ונראה לאן ניקח את זה משם", אמר גנץ.

בנאום שנשא אמש במטה כחול לבן בתל אביב התייחס לתוצאות המאכזבות ואמר כי "זו לא התוצאה שרצינו. אם זו התוצאה - היא לא תחזיר את ישראל לדרך המלך".

"נתקלנו בקמפיין הנמוך ביותר בתולדות מדינת ישראל. הפיצו עלינו ועליי באופן אישי והשמצות רבות", אמר יו"ר כחול לבן. "חשבו שאבהל ואמצמץ. זה לא קרה וגם לא יקרה הלאה בשום פנים ואופן". עוד הוסיף גנץ כי הוא ממתין לתוצאות האמת, וכי "התוצאות המסתמנות אמורות להיות זהות במשמעותן הפוליטיות לתוצאות לפני שנה".

יו"ר כחול לבן הוסיף: "יכול להיות באסה, יכול להיות קשה - אבל צריך כל אחד להסתכל על עצמו במראה ולדעת שהוא עשה את כל מה שאפשר היה לעשות על מנת לשכנע את הציבור. אנחנו מכבדים את בחירת הציבור ואנחנו סומכים על אלה שהצביעו לנו ומכבדים את אלה שהצביעו לאחרים".

תגיות:כחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה